Satellite
Show on map
  • Day 10

    Cruise terug

    September 8, 2016 in Russia ⋅ ⛅ 15 °C

    Vandaag was mijn laatste dag in rusland. Ik heb een beetje zitten piekeren over wat ik zou doen met mijn bagage, want ik moest uitchecken in de morgen terwijl ik nog tot de namiddag in de stad zou zitten, maar ik kon mijn bagage achterlaten in het hotel tot ik wegging. Wel was ik vermoeid opgestaan, ik heb misschien nog eens een rustdag nodig. Ik heb het dan ook wat meer op mijn gemak gedaan vandaag, een wandeling gemaakt door een buurt die ik nog niet gezien had en in het voorbijgaan nog eens een kathedraal binnen geweest. Het komt niet op een kathedraal hier, ik ben er zelfs ene per ongeluk binnen gegaan omdat ik dacht dat het een museum was.


    Ik had nog een hoop roebels over, gezien ik voor 200 euro had omgeruild en het eten hier goedkoper is dan ik ingeschat had, dus besloot ik mij niet in te houden en in een restaurant te eten. Na wat zoeken een gastro-pub uitgekozen in de nevsky prospect straat, de duurste straat van de stad, daar zeer lekkere zalm gegeten en dat was nog minder dan 20€. 

Voor de rest van de namiddag niet veel meer gedaan dan in een park wat zitten uitusten en de eerste bus terug naar het schip genomen. Er was nog veel dat ik wilde bezichtigen, maar met een paar uur tijd kon ik niet veel doen. Op het schip was het al routine, de nerveusiteit was weg en ik zat nogal rap op het dek buiten van de zonsondergang te genieten met een pint in mijn hand. Ook bij het avondbuffet weer lekkere zalm gegeten.
    Read more