Satellite
Show on map
  • Day 9

    Wandeling

    November 3, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

    Met veel moeite is het mij gelukt om ietsje langer in bed te blijven liggen, tot 8u, en niet veel later was ik al op weg naar ontbijt. Gezien het hotel gaan ontbijt geeft, heb ik onderweg wat gegeten toen ik richting botanische tuin wandelde. Die lag maar 6 km van het hotel dus dacht ik van te voet te gaan. Het ontbijt was bij nen chinees, een berg rijst dus en van die rare dim sum bollekes die wel lekker waren, ik had die nog nooit gezien bij een chinees in België. Nadat ik goed vol zat verder gewandeld, en onderweg wat last minute besloten om een burmese tempel te bezoeken die ongeveer op de baan lag. Dit bleek een voltreffer te zijn, de tempel was prachtig en deed kwa stijl denken aan die in Thailand. En net aan de overkant van de straat lag een Thaise tempel, het is hier zware concurrentie. Het viel mij ook op tijdens mijn wandeling dat er chinese scholen zijn en volgens mij praat de helft hier chinees.

    De botanische tuin, waar ik na meer dan een uur wandelen aankwam is mooi maar niet zo speciaal. Wel leuk waren de vele aapjes. Gezien de zon weer op volle kracht straalde wilde ik wat in het regenwoud wandelen en ik zag op mijn kaart dat er vele wandelpaden waren. Wat ik niet zag op die kaart is hoogtelijnen, want dan zou ik er nooit aan begonnen zijn. Het pad begon met trappen en ik dacht dat die na een tijdje wel zouden stoppen, maar na een goed half uur zag ik het einde nog altijd niet. Uiteindelijk, ergens rond 15u, kwam ik aan op penang hill, waar ik gisteren was. Ik had dus 830 meter geklommen, en was bekaf en kletsnat van het zweet. De wandeling was gelukkig niet altijd trappen en zeer mooi in dat regenwoud. Mocht ik het nog eens doen dan zou ik toch wel meer water meenemen, twee pullekes is te weinig, en een handdoek voor het zweet. Daarboven vlug drie pullekes sportdrank gekocht en ook eindelijk wat gegeten, kip met frieten voor 3€. Ik heb natuurlijk de kabelbaan naar beneden genomen en een taxi naar het hotel, diezelfde taxi als gisteren, hij herkende mij en wist nog waar ik moest zijn.

    Niet veel meer uitgespookt deze avond, enkel een bankcontact opgezocht in een shoppingcenter en dan gaan eten in een plaats waar ik al eerder geweest was en waar ze airco en hoeghaarden hebben. Morgen zal waarschijnlijk een rustdagje worden als laatste dag in Maleisië, met misschien hier en daar nog een tempel bezoek, er zijn er hier genoeg.
    Read more