Satellite
Show on map
  • Day 10

    Shanghai in de zon

    May 23, 2018 in China ⋅ 🌙 19 °C

    Prachtig weer vandaag, geen wolkje gezien en om 23u zit ik nog op terras in mijn hemd, in een café naast het hotel om dit verslag te typen. Door dit weer heb ik voornamelijk terrasjes gedaan en wat rondgewandeld tussendoor. Eerst naar de bund natuurlijk om van het uitzicht te genieten, en als je al die wolkenkrabbers ziet dan wil je er een beklimmen, waardoor ik de tv toren ging bezoeken. Dat is de pearl oriental tower, die met de bollen. Het ticket is nogal duur, rond de 30 euro, maar het uizicht is zeer mooi. Voor mijn rug was het pijnlijk, aanschuiven aan de lift en boven niet veel kans om te zitten. Wel heb ik even op de doorzichtige glazen vloer gezeten, niet voor mensen met hoogtevrees.

    Op 350m hoogte heb ik gestaan, niet de hoogste toren dat ik al geweest ben, die tokyo was hoger, maar veel hoger moet niet voor mij. Mijn volgend doel was om te eten in een wijk met alle restaurants waar ik nog niet geweest was, maar ik ben last minute van idee verandert en rap een broodje gegeten in nen starbucks om dan naar een tempel te gaan die ook hoog aangeschreven staat in de lonely planet. Dit bleek terecht, de tempel was zeer mooi en ze hadden een 8,8m hoge buddha van 15 ton massief zilver. Wel viel het weer op dat ik de enige was die niet met wierrook stond te wuiven en te bidden. De geur van die wierrook is wel aangenaam.

    Na deze portie cultuur heb ik verder enkel nog van de zon genoten op een terrasje van de refinery bar waar ze bieren hadden van de Shanghai brewery en de mad dragon brewery. En zwarte hamburgers, gekleurd, niet verbrand. Om de avond af te sluiten moest ik wel nog eens naar de lichtjes van de bund gaan kijken, zeker nu er geen wolkje aan de lucht is. Het bleek daar trouwkoppeltjes dag te zijn, de ene na de andere stonden foto's te nemen met een professionele fotograaf en voornamelijk in een rode jurk. De hele bund was eigenlijk een catwalk want alle meisjes waren op hun best om selfies te nemen. Spijtig genoeg is dit mijn laatste avond hier, ik kan gerust nog twee a drie dagen vullen hier.
    Read more