Satellite
Show on map
  • Day 12

    Wulingyuan

    May 25, 2018 in China ⋅ ⛅ 15 °C

    Het was mij al bij het ontbijt duidelijk dat ik de enige niet Chinees in het hotel ben, er was geen brood te bespeuren en iedereen at noodles die de kok daar klaarmaakte met ingrediënten die je zelf kiest. Daarna vroeg ik aan de receptie of het niet te ver te voet was en ik kreeg ern kwartier lang uitleg over hoe ik het park best bezoek, welke bus ik moest nemen en een briefje om te tonen aan de buschauffeur om te zorgen dat ik niet de verkeerde neem. Ik heb in de loop van de dag 4 mensen gezien die niet Chinees zijn, tussen de duizenden die het park bezoeken.

    Het park is een prachtig uniek landschap en zeer groot, want binnen het park zijn er zeer veel bussen om je van het ene selfie punt naar het andere te brengen. Je kan ondanks al die bussen het park niet zien in 1 dag en daardoor is het ticket ook 4 dagen geldig. In de voormiddag viel het nog mee van volk, maar in de namiddag waren er echt te veel en zag ik regen aankomen waardoor ik zond 15u al terug richting hotel trok. Ik had al 170 foto's genomen en vond dat meer dan genoeg voor een dag. Het park is ook goed voorzien met kraampjes waar ge streetfood kunt krijgen en vooral drank want dat was echt nodig met dit warm weer, het was 29 graden.

    De grootste uitdaging van de dag was een restaurant vinden. Er zijn er vele, maar geen enkele met een Engelstalig menu op het eerste gezicht. Ik ben een willekeurig binnen gegaan waar redelijk wat volk zat en de serveerster gebruikte natuurlijk een vertaalapp en toonde foto's van gerechten op haar smartphone. Die waren veel te klein en ik had verkeerd gegokt. Het was kleine stukjes vlees met botten aan, eigenlijk botten met wat vlees aan. De botjes waren zeer klein en ik vermoed dat het de bedoeling was om ze mee op te eten, want het vlees ervan scheiden was vrijwel niet mogelijk. Ik kreeg er gelukkig een emmer rijst bij voor 4 personen dus heb mij daarmee zitten vullen. Morgen hopelijk beter geluk.
    Read more