Satellite
Show on map
  • Day 16

    Fenghuang

    May 29, 2018 in China ⋅ 🌙 25 °C

    Tot mijn verbazing geslapen als een blok vannacht, ondanks dat het hier vol disco is en mijn kamer uitkijkt op een waterval. Als eerste een koude douche genomen want het warm water wilde niet komen, en dan op weg naar het busstation om een ticket te kopen voor morgen zodat ik op mijn gemak was. Ik moet morgen eerst de bus nemen naar zhangjiajie en dan de vlieger naar Beijing. Ik had google translate al klaargezet maar het was niet nodig want ze kon engels. Het was ondertussen al 23 graden en heb vlug mijn short terug boven gehaald want het zal 29 graden worden vandaag.

    De rest van de dag bestond uit rondwandelen en een boek lezen op mijn smartphone in een café. Ook heb ik nog wat thee bij gekocht, in de vorm van een baksteen want ze persen de thee hier samen om geen lucht te moeten vervoeren. Ik wilde ook nog iets om mijn huis te decoreren, maar heb niets gevonden. De winkeltjes zijn voornamelijk prullaria, juwelen en dingen om op te eten. Er zijn honderden winkeltjes maar ze verkopen alle hetzelfe.

    Ik weet ondertussen al de cafés waar ze bier in de frigo steken in plaats van op kamertemperatuur te serveren, maar het eten blijft een uitdaging. Iedere keer ik ergens binnen ga schiet het personeel in paniek en kiezen ze een slachtoffer die mij moet bedienen, meestal de jongste. Die legt dan een menu voor mijn neus en hoopt stilletjes dat ik dit kan lezen. Deze keer had ik er ene die naar de kaart wees en chicken zei en ik heb maar ja gezegd uit medelijden. Ik had liever op mijn gemak de kaart vertaald met mijn smartphone, maar het is hier de gewoonte dat ze naast je blijven staan tot je iets gekozen hebt. Wel brachten ze mij deze keer vork en mes zonder dat ik erom vroeg. En een emmer rijst natuurlijk. De rest van de avond enkel nog wat rondgewandeld naast de rivier.
    Read more