Rustdag

February 6, 2019 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 19 °C

Gisteren kreeg ik de melding van booking.com dat het hotel in abu dhabi de reservering geannuleerd had wegens een ongeldige credit card. Een telefoontje naar het hotel liet ons weten dat de booking op booking.com inderdaad geannuleerd stond, maar dat het nog altijd gereserveerd was bij het hotel. Geen idee wat er gebeurd is, maar ik hou mijn kaart in de gaten in geval ze voor de derde keer gepakt is. Het hotel waar we uitcheckten was zeer behulpzaam om ons te helpen met telefoneren naar het volgende hotel en ons te begeleiden in vrijwel iedere stap die we deden.

Onze voormiddag hebben we nog in Dubai gespendeerd door eerst even de jumeirah moskee te bekijken, waar we jammer genoeg niet binnen mochten zonder een tour, en een bezoek aan La Mer Beach, een zeer mooi en hip strand. Het speet mij echt dat mijn zwembroek in mijn valies in het hotel lag, want ik had wel goesting om eens de zee in te duiken. Ik heb mij getroost met een tweede ontbijt in de café le pain quotidien aan het stand terwijl mijn ouders de kust af wandelden. Een sterke variatie aan volk liep daar rond, de ene vrouw in bikini en de andere in boerka en in tegenstelling tot in België stoorde niemand zich daaraan.

De rit naar Abu dhabi duurde anderhalf uur met taxi, op een autosnelweg met 6 baanvakken waar het woestijnzand overheen waaide door de sterke wind. De Pakistaan die ons voerde vertelde dat het leven hier niet aangenaam is, met twaalf uur werken per dag en geen enkele dag verlof. Ik zou hier zelf ook nooit willen wonen, het lijkt mij enkel aangenaam voor de happy few, en dan nog geen rekening gehouden met het klimaat.

Eenmaal aangekomen op hotel hebben we niet zo veel meer uitgespookt, enkel buiten wat verkend en aan de bar wat gegeten en gedronken. Het is een 4 sterren hotel wat in alles duidelijk merkbaar is, vooral in de prijs van het eten, maar de drank is even duur en de selectie beter dan in Dubai. Ook is mijn kamer bijna zo groot als mijn living thuis en hebben ze zelfs stella in de minibar gezet. Het is pas 19:30 en ik moet al geeuwen, vrij lang zal het niet duren voor ik in bed lig want morgen is weer een hoop te beleven.