United Arab Emirates
An Nādī as Siyāḩī

Here you’ll find travel reports about An Nādī as Siyāḩī. Discover travel destinations in the United Arab Emirates of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Most traveled places in An Nādī as Siyāḩī:

All Top Places in An Nādī as Siyāḩī

Auf dem Weg nach Dubai

December 28, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ ⛅ 23 °C

Guten Morgen aus Abu Dhabi!

Wir sind jetzt auf dem Weg nach Dubai. Ein paar Bilder von unseren letzten Tagen aus Abu Dhabi folgen noch, sobald wir die Bilder von der Kamera auf dem Handy haben. Wir melden uns dann wieder aus Dubai...

Abu Dhabi - Merry Christmas

December 24, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ ⛅ 22 °C

Frohe Weihnachten aus Abu Dhabi. Wir sind gerade im Hotel angekommen und relaxen im Pool. :)

Wir haben den Weihnachtsmann heute zweimal getroffen :D

Louvre Abu Dhabi

December 19, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ ⛅ 23 °C

Nach anfänglichen Schwierigkeiten und einigem Hin und her telefonieren, startet unser privat gebuchter Ausflug doch noch... 😎
    Der kürzlich eröffnete Louvre Abu Dhabi ist unser Ziel. Sein außergewöhnliches Lichtkonzept und die Berichte in der Presse darüber hatten uns neugierig gemacht. Und ja, schon das Gebäude an sich ist sehr sehenswert.Read more

Louvre Abu Dhabi - Sammlung

December 19, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ ⛅ 24 °C

Und auch die Sammlung an sich ist toll. Mit wenigen aber dafür großartigen Stücken werden die jeweiligen Hochkulturen ihrer Zeit gegenübergestellt. Tatsächlich mal ein sehr interessanter Ansatz. Der pädagogische Faden ist klar erkennbar.
    Die Wirkung auf die Besucher ist sehr unterschiedlich, uns begeistert dieser vergleichende Ansatz diverser Kulturen. Für uns sehr spannend ist auch zu sehen, wie fasziniert orientalische Besucher auf für sie völlig fremde Exponate aus Westeuropa reagieren, an denen wir schon eher desinteressiert vorbeilaufen. Alleine das zeigt uns schon, was ein ungewöhnlicher Ansatz für ein Museum bewirken kann.Read more

Im Hafen von Abu Dhabi

December 20, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 24 °C

Im Hafen von Abu Dhabi hat man im schönen Abendlicht den Blick auf den Louvre, den wir gestern besichtigt haben. Also streckenmässig wäre der Museumsbesuch heute sinnvoller gewesen. Trotzdem, auch wenn uns Al Ain gespalten zurücklässt, auf die Erfahrung hätten wir nicht verzichten mögen.

Prinzen-Halbzeit und Anreise

November 19, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 25 °C

Wieso starten Urlaube immer so früh? 5 Uhr klingelt der Wecker, was eigentlich noch okay ist, aber wenn man bedenkt dass wir erst 1 Uhr ins Bett sind, wird mir doch etwas anders wenn ich an den kleinen Bauchbewohner denke, der noch nie so spät die Spieluhr gehört hat und nach 4h Ruhe schon wieder mit mir los wackeln musste. Apropos Bauchbewohner: da mir Ira tolle Meilensteinkarten für die Zeti der Schwangerschaft geschenkt hat, war dies auch der Morgen um die Halbzeit der insgesamt 42 Schwangerschaftswochen fest zu halten. Die 21. Woche ist damit abgeschlossen und der Endspurt nicht mehr weit.
    Da Christian und seine Mutter sich wirklich neben einem gesunden Kind etwas mehr ein Mädchen gewünscht haben und immer die Rede von einer kleinen Prinzessin war, haben wir diese Woche doch große Augen gemacht, dass an unserem Ungeborenen mehr dran ist als erwartet. Ein richtiger Prinz halt, der seinen Papa und Oma in Spe bereits ganz schön auf die Folter gespannt hat und sich bis in den 6. Monat nicht zu erkennen gegeben hat. Auch ich war bereits voll auf Altrosa eingestellt und hatte Bilder vom stolzesten und glücklichsten Papa der Welt vor Augen, zwischen den und seine Tochter kein Blatt Papier mehr passt und hätte dies Christian auch so so gern geschenkt.
    Nun bekomme ich meinen Wunsch-Jungen :) und sehe einen großen starken Jugendlichen und Mann der liebevoll, zuverlässig und zielstrebig ist. Naja, und denke mir jetzt so, dass ich jetzt den Mutter-Sohn-Bezugsbonus habe und freue mich einfach wie wahnsinnig.
    Bisher klangen alle Indizien nach Prinzessin. Meine Mutter hat die Schwangerschaft mit mir auch besser vertragen als mit meinem Bruder und am Tag des Eisprungs, den wir sehr genau kannten, war ich eigentlich allein bei Ira, Robert und klein Moritz und es hätte eher ein Spermium mit einem X die Eizelle erreichen müssen. Die Zeit dort war aber quasi so schön, dass sich ein Y gesagt hat, dass klein Moritz sich einen Spielkameraden verdient hat.
    Letzte Woche, bevor wir den Termin bei der Feindiagnostik hatten, war ich mit meinem Jordanischen Kollegen Kareem zu Mittag essen. Er erzählte mir von einer arabischen Volksweisheit, dass man zu schwangeren Frauen dort sagt, dass Jungs ihren Müttern Blüte und Schönheit schenken während Mädchen diese ihren Müttern nehmen. Und da schließt sich für mich ein doch sehr schöner Kreis, dass es mir wirklich sehr gut ergeht mit unserem "Kleinen Prinzen" :) und er mit uns einen hoffentlich sehr schönen Urlaub im Orient erleben darf, mit gutem Essen, Sonne auf dem Bauch und Ruhe. Und wir uns dort einen guten Namen für ihn überlegen, um ihm bereits jetzt dafür zu danken, dass er auf dem Weg und selbst dabei einfach schon so wunderbar ist!
    Den Flug über Belgrad nach Abu Dhabi haben wir sehr gut überstanden. Die Beinfreiheit und das leckere Essen machen uns langsam zu richtigen Fans der Airline Emirates. Im Bordmagazin habe ich mit großer Freude eine Werbung von unserem Highlight-Hotel am Ende des Urlaubs gefunden. Shangri-La ist der Name. Wie ein Song unseres Lieblings-DJ-Duos Digitalism, deren Sticker als einziger meinen Rimowakoffer individualisieren darf. Auch hier sind wir wieder bei einem schönen Kreis der sich über den Hotelnamen für uns in diesem Urlaub schließt.
    In unserem jetzigen Hotel haben wir erstmal ein Zimmer im 23. Stock bezogen und das erste Abendessen mit allem was die arabische Küche so zu bieten hat, haben wir uns gut schmecken lassen. Ich friere hier in geschlossenen Räumen dank der extremen Klimatisierung noch sehr. Mein Büro in Berlin ist im ärgsten Winter wärmer als diese 18 Grad Kühltruhen. Nicht erkälten ist wohl vorerst meine Hauptherausforderung hier.
    Abu Dhabi wir sind da, und bereit uns von dir begeistern zu lassen.

Rustdag

February 6 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 19 °C

Gisteren kreeg ik de melding van booking.com dat het hotel in abu dhabi de reservering geannuleerd had wegens een ongeldige credit card. Een telefoontje naar het hotel liet ons weten dat de booking op booking.com inderdaad geannuleerd stond, maar dat het nog altijd gereserveerd was bij het hotel. Geen idee wat er gebeurd is, maar ik hou mijn kaart in de gaten in geval ze voor de derde keer gepakt is. Het hotel waar we uitcheckten was zeer behulpzaam om ons te helpen met telefoneren naar het volgende hotel en ons te begeleiden in vrijwel iedere stap die we deden.

Onze voormiddag hebben we nog in Dubai gespendeerd door eerst even de jumeirah moskee te bekijken, waar we jammer genoeg niet binnen mochten zonder een tour, en een bezoek aan La Mer Beach, een zeer mooi en hip strand. Het speet mij echt dat mijn zwembroek in mijn valies in het hotel lag, want ik had wel goesting om eens de zee in te duiken. Ik heb mij getroost met een tweede ontbijt in de café le pain quotidien aan het stand terwijl mijn ouders de kust af wandelden. Een sterke variatie aan volk liep daar rond, de ene vrouw in bikini en de andere in boerka en in tegenstelling tot in België stoorde niemand zich daaraan.

De rit naar Abu dhabi duurde anderhalf uur met taxi, op een autosnelweg met 6 baanvakken waar het woestijnzand overheen waaide door de sterke wind. De Pakistaan die ons voerde vertelde dat het leven hier niet aangenaam is, met twaalf uur werken per dag en geen enkele dag verlof. Ik zou hier zelf ook nooit willen wonen, het lijkt mij enkel aangenaam voor de happy few, en dan nog geen rekening gehouden met het klimaat.

Eenmaal aangekomen op hotel hebben we niet zo veel meer uitgespookt, enkel buiten wat verkend en aan de bar wat gegeten en gedronken. Het is een 4 sterren hotel wat in alles duidelijk merkbaar is, vooral in de prijs van het eten, maar de drank is even duur en de selectie beter dan in Dubai. Ook is mijn kamer bijna zo groot als mijn living thuis en hebben ze zelfs stella in de minibar gezet. Het is pas 19:30 en ik moet al geeuwen, vrij lang zal het niet duren voor ik in bed lig want morgen is weer een hoop te beleven.

Abu Dhabi

February 7 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 22 °C

Onze eerste volle dag in Abu Dhabi begon met een groot ontbijt buffet dat een grotere variatie had dan het vorige hotel. Ik heb mij zoals gebruikelijk uitgeleefd met alles te proberen, inclusief 4 verschillende soorten dadels, tot ik te vol zat. Gezien ik maar 2 van de 5 cupcakes heb kunnen proberen heb ik morgen nog wat werk voor de boeg. Met grote spijt namen we afscheid van het ontbijt en sprongen we de taxi binnen om wat kultuur op te snuiven in het heritage village. Dit is een nagebouwd dorp dat toont hoe ze vroeger leefden, zoals je ook in Europa vele hebt, maar dan de Arabische versie. De dromedaris was de hoofd attractie voor mams en voor de rest werden we nogal overspoeld door bussen met kinderen van elke lagere school in de omtrek.

Gezien de drukte zich een halve meter lager bevond dan ik, stoorde mij dat niet erg, maar we hebben daar niet te lang gebleven. Er is een mall op wandelafstand die ons volgende doel was, enkel en alleen maar om op ons gemak naar het wc te kunnen gaan en een moctail te drinken. Nadat ons doel bereikt was namen we een taxi naar het emirat palace hotel, dat vroeger het paleis was van de sjeik, maar nu omgebouwd is tot een hotel ver boven onze prijsklasse. Het gepeupel mocht wel op het domein om een foto te nemen van de voordeur. Het huidige paleis ligt wat verder, maar daar was alles goed afgeschermd.

Na eerst wat wandelen langs de kust richting hotel werd het rap duidelijk dat we toch een taxi moesten nemen. De afstanden op de kaart zijn in werkelijkheid stukken groter dan ze lijken. Ook was er een wedstrijd met sportvliegtuigen bezig voor de kust wat het wandelen onaangenaam maakte wegens het lawaai. De namiddag werd na aankomst op het hotel gevuld met een lichte snack en wat lezen aan het zwembad. Er was ons aangeraden door het hotel om pas om 5u naar de moskee te gaan voor de lichtjes en de pauze was welkom.

Om 5 uur stapten we in de taxi om de grote moskee te bezoeken, wat voor mij een van de hoofdredenen was van deze reis, en we werden niet teleurgesteld. De bouwstijl van de moskee is duidelijk geïnspireerd door de tai mahal, volledig uit wit marmer met binnen het grootste handgewoven tapijt ter wereld en kroonluchters die ook alles overtroffen. De verlichting in het donker gaf je de indruk dat je in een sprookje van 1001 nacht rondliep, althans de momenten dat je de massa touristen kon wegdenken. Mams mocht daar niet binnen zonder een peignoir aan te doen, zoals de meeste vrouwen daar. Voor mijzelf was het aanschuiven nogal pijnlijk voor mijn rug, maar ik had het er voor over. De avond hebben we afgesloten met een zeer lekker arabisch-aziatisch buffet in het restaurant van het hotel.

Louvre en relax

February 8 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 23 °C

Te veel eten begint een gewoonte te worden de laatste dagen maar dat hield ons niet in om het opnieuw te doen bij het ontbijt. Na de omelet, cupcakes, belegde broodjes en wat rare dingen was het louvre was de eerste attractie van de dag. Deze was voor mij een beetje een teleurstelling, het gebouw is mooi van buiten, maar de inhoud is niet echt de moeite. Het voelt een beetje leeg aan en het strak witte rechthoekig ontwerp van de kamers accentueerde dat. Ik wist het op voorhand dat het lastig zou zijn met mijn rug maar was toch blij toen we terug buiten kwamen in de oogverblindende zon.

De namiddag was wat relax, mijn plan was om aan de kust op een bankje een boek te lezen, en mijn ouders gingen de stad verkennen. Gezien ik ze een mall aangeraden had en ik mij moest verplaatsen vanwege de zon kwamen we elkaar veel tegen. Net toen ik uit nieuwsgierigheid eens die mall binnen ging passeerden mijn ouders voor mijn neus en hebben we samen wat uitgerust in de food court waar ik indische biryani gegeten heb. Abu Dhabi is geen stad om in rond te wandelen en niemand doet dit ook. Los staande winkels zie je hier niet veel, ze lijken zich altijd te concentreren in malls, waarschijnlijk voor de airco. De straten bestaan hier uit wolkenkrabbers met op het benedenverdiep af en toe een snackbar. In iedere straat was ook een mini moskee te vinden, wat behoorlijk afsteekt tussen de torens. Langs de kust liep er wel veel volk, het is vrijdag en dat is voor de meeste de enige dag in de week waarop niet gewerkt wordt. Vele indisch uitziende families zaten te picknicken in het park.

Na onze stadswandeling hebben we nog een pint gedronken en een boekje gelezen in de rooftop bar van het hotel, om een paar uur later opnieuw naar de kust te gaan voor de zonsondergang en de lichtjes. Om 7u30 was het tijd voor het hoogtepunt van de dag: de sushi. Het was sushi avond in een van de restaurants en gezien we daar gisteren al lekker gegeten hadden besloten we het opnieuw te proberen. Het was uitzonderlijk lekker, en ik zal nog een aantal uren moeten recht zitten voor ik kan gaan slapen want ik moest ze zo nodig allemaal proberen. Morgen keren we jammer genoeg terug naar koud België.

An Nādī as Siyāḩī, An Nadi as Siyahi, النادي السياحي