Satellite
Show on map
  • Day 6

    Louvre en relax

    February 8, 2019 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 23 °C

    Te veel eten begint een gewoonte te worden de laatste dagen maar dat hield ons niet in om het opnieuw te doen bij het ontbijt. Na de omelet, cupcakes, belegde broodjes en wat rare dingen was het louvre was de eerste attractie van de dag. Deze was voor mij een beetje een teleurstelling, het gebouw is mooi van buiten, maar de inhoud is niet echt de moeite. Het voelt een beetje leeg aan en het strak witte rechthoekig ontwerp van de kamers accentueerde dat. Ik wist het op voorhand dat het lastig zou zijn met mijn rug maar was toch blij toen we terug buiten kwamen in de oogverblindende zon.

    De namiddag was wat relax, mijn plan was om aan de kust op een bankje een boek te lezen, en mijn ouders gingen de stad verkennen. Gezien ik ze een mall aangeraden had en ik mij moest verplaatsen vanwege de zon kwamen we elkaar veel tegen. Net toen ik uit nieuwsgierigheid eens die mall binnen ging passeerden mijn ouders voor mijn neus en hebben we samen wat uitgerust in de food court waar ik indische biryani gegeten heb. Abu Dhabi is geen stad om in rond te wandelen en niemand doet dit ook. Los staande winkels zie je hier niet veel, ze lijken zich altijd te concentreren in malls, waarschijnlijk voor de airco. De straten bestaan hier uit wolkenkrabbers met op het benedenverdiep af en toe een snackbar. In iedere straat was ook een mini moskee te vinden, wat behoorlijk afsteekt tussen de torens. Langs de kust liep er wel veel volk, het is vrijdag en dat is voor de meeste de enige dag in de week waarop niet gewerkt wordt. Vele indisch uitziende families zaten te picknicken in het park.

    Na onze stadswandeling hebben we nog een pint gedronken en een boekje gelezen in de rooftop bar van het hotel, om een paar uur later opnieuw naar de kust te gaan voor de zonsondergang en de lichtjes. Om 7u30 was het tijd voor het hoogtepunt van de dag: de sushi. Het was sushi avond in een van de restaurants en gezien we daar gisteren al lekker gegeten hadden besloten we het opnieuw te proberen. Het was uitzonderlijk lekker, en ik zal nog een aantal uren moeten recht zitten voor ik kan gaan slapen want ik moest ze zo nodig allemaal proberen. Morgen keren we jammer genoeg terug naar koud België.
    Read more