Satellite
Show on map
  • Day 9

    Busan wandeling

    June 9, 2019 in South Korea ⋅ ☀️ 20 °C

    Het was 9u toen ik eindelijk uit bed rolde en ik besloot om deze dag eens een wandeling langs de kust te doen. Busan is zeer uitgebreid en ik had de afstanden een beetje onderschat. Het was een goed uur op de metro om tot aan het strand te komen dat het beginpunt was van mijn wandeling, een mooi strand dat uitkijkt op een enorme brug over de zee, en de wandeling zelf duurde 5 uur, 2 maal langer dan ik verwacht had.

    Het was echter meer dan de moeite waard want het uitzicht was zeer mooi. Het was er ook zeer druk met koreanen die uitgerust waren alsof ze een meerdaagse bergtocht gingen doen, met overvolle rugzak en wandelstokken. Waarschijnlijk keken zij dan raar naar ik die daar rondliep met enkel een pulletje water. Doordat ik de afstand onderschat had had ik geen eten mee, en was ik zeer blij om een standje tegen te komen dat brochetten verkocht. Op de terugweg besloot ik om door het bos te gaan, en dit was een goede en lastige beslissing want het lag hoger en zorgde voor veel zweet en een mooi uitzicht.

    Gezien de wandeling het merendeel van mijn dag ingepakt had, besloot ik enkel nog een van de centra te gaan bezoeken waar er volgens de YouTube filmpjes die ik bekeken had het nachtleven zich afspeelt. Eenmaal aangekomen bleek de regio zoals ik verwacht had: veel lichtreclame, kleerwinkels waar de muziek volle bak stond en veel restaurants en cafés. Ook is iedereen hier plots veel jonger dan ik. Om de avond af te wachten zodat ik de lichtjes zou kunnen zien ben ik eerst gaan eten, per ongeluk alweer in een japanees restaurant, en dan een paar café's bezocht. Na wat rondwandelen savonds moet ik wel zeggen dat de regio rond mijn hotel leuker is. Ik besloot er dus om de avond af te sluiten met wat rondwandelen dicht bij het hotel. Het was rond 21u30 dat ik in de winkelstraten daar rondliep en de kleerwinkels waren nog open. Ook merkte ik dat busan tower, die in het park ernaast ligt, nog open was, en ik ben even naar boven geweest om de lichtjes te zien. Jammer genoeg was het achter glas, dus foto's nemen was niet mogelijk. En nu dringend bedtijd.
    Read more