Satellite
Show on map
  • Day 11

    Terug naaar Bangkok

    November 26, 2019 in Thailand ⋅ 🌙 32 °C

    Dat gedoe met niet kunnen inchecken online was weer stress voor niets, in deze zeer kleine luchthaven van siem reap kan je dit niet. Ik was daardoor wel veel te vroeg op de luchthaven, omdat ik tijd wilde reserveren om mogelijke problemen op te lossen. Ze vroegen wel zeer veel bij de checkin, o.a. hoe lang ik in Bangkok zou blijven en welk het vluchtnummer was terug naar Brussel. Nu weet ik wel dat ze problemen hebben in Thailand met mensen die er te lang blijven, gezien er bij aankomst een groot bord staat met de boetes voor illegaal verblijf.

    De vlucht was maar een uurtje, bijna even lang als de taxirit naar het hotel. Ik was er toch nog te vroeg om in te checken, en ben dus eerst gaan eten. Het werd een pad thai in een restaurant dat ik mij herinner van de vorige keer (O! Hungry), en mijn herinnering is accuraat want het was terug zeer lekker, de kans is groot dat ik er morgen weer zit. Om niet de hele tijd in een bar te zitten heb ik wat de omgeving verkend en een paar lokale tempels bezocht maar uiteindelijk toch weer op een terrasje terechtgekomen voor nog een tweede middagmaal anderhalf uur later.

    Na wat uit te rusten op hotel ben ik wat speciaal biertjes gaan drinken in een café aan de waterkant, inclusief snack want mijn maag rammelde weer, maar ik was mijn muggespray vergeten terwijl ik een short aan had en ze zogen rapper bloed ui mijn lijf dan ik kon bijvullen met bier. Dan maar vlug terug naar hotel om een lange broek aan te doen en de rest in te smeren met deet. Veel meer dan rondwandelen in de buurt van het hotel en de beruchte khao san road heb ik niet gedaan. Ik ben zeer blij dat ze mij een kamer aan de achterkant van het hotel gegeven hebben want de straat voor het hotel is ook een uitgaansbuurt. Nog een vierde keer gegeten op een zeer rustige plek die alley cat noemde, ik vraag mij af of er niet een paar kilo's bijgekomen zijn deze reis.
    Read more