Satellite
Show on map
  • Day 2

    München aankomst

    June 28, 2020 in Germany ⋅ ☀️ 24 °C

    Gezien het volgens Google 5u rijden is tussen Luxemburg en München zat ik al om 7u30 aan het ontbijt. Eigenlijk was dit 7u maar de bakker had vertraging. De rit ging vlotjes, maar het continue moeten wisselen van snelheid door de wegenwerken werkte op mijn zenuwen. Ook had ik niet zo goed geslapen waardoor mijn rug wat pijnscheuten gaf. Het werd uiteindelijk 6 uur hierdoor ondanks mijn racen in het laatste stuk. Ik vond het al langer vreemd dat mijn auto moeite had om bergop te rijden, ik moest terug schakelen naar vijfde en goed gas geven om aan 110 te geraken. Daarom dacht ik om eens op die sport knop te drukken wanneer het weer bergop ging, en plots zat ik aan 160. Het laatste stuk naar München reed ik tussen de 150 en 180, net als de rest.

    Het viel op dat er zeer veel volk onderweg was, toen ik afreed om te tanken had ik zelfs geen plaats meer op de parking waardoor ik de volgende moest nemen. In München zijn ook veel touristen, maar ik merk dat de stad er nog veel meer gewoon is. Het hotel heeft een eigen parking en is op 20 min wandelen van de stad. Ik kan ook de metro nemen, maar heb geen zin om veel dat mondmasker aan te doen, het wordt een reis zonder openbaar vervoer.

    München heeft een mooi historisch centrum, maar er zijn verrassend veel werken, vooral aan de wegen. Een Duitse hobby waarschijnlijk, net als de vele bier gartens. Van de dorst ga je niet ontkomen hier, wat goed uitkwam want door de lange rit was ik uitgedroogd en uitgehongerd. De rest van de dag werd dus terrasjes en rondwandelen. Hier ben je wel verplicht om naam en telefoonnummer achter te laten in de cafés.

    De avond eindigde met een te volle maag en wat regen. Morgen zal het regenen maar dat is geen probleem want ik heb een hoop mooi kerken en gebouwen gezien om te bezoeken.
    Read more