Satellite
Show on map
  • Day 14

    Oslo in de zon

    August 29, 2021 in Norway ⋅ ☀️ 23 °C

    Door veel te vroeg op de luchthaven te zijn heb ik langer op mijn vlieger gewacht dan dat de vlucht duurde. Inchecken in het hotel kon pas vanaf 15u waardoor ik eerst op zoek ging naar eten in een mij nog onbekend deel van Oslo. Ik had een food court aangeduid op mijn kaart en besloot die eens te proberen, wat de beste beslissing van de dag was gezien de grote hoeveelheid aan keuze. Ik denk niet dat ik nog elders ga eten in Oslo. Deze keer was ik wel voorzien van mijn argenta bakje, want enkel online bestellen en betalen werd aanvaard, ik kreeg een sms wanneer ik het mocht afhalen.

    Het hotel ligt in een nieuwe en chique buurt vlak bij het opera gebouw en station. Toen ik wat door de straten wandelde langs de kust lag het daar vol met zonnebaders en ik kreeg ook zin om in het water te plonzen met deze onverwachte hitte, het was zeker 5 graden warmer dan in Stavanger.
    In het hotel terug merkte ik dat een blik cider van braambessen dat ik in mijn bagage gestoken had de vlucht niet overleefd had. Gelukkig zat het in een plastic zak die maar een beetje lekte. Toch zijn een hoop kleren nu aan het drogen in mijn kamer en hopelijk gaan de plekken uit. Ik was van plan om terug in de streetfood hal te gaan eten, maar de vermoeidheid sloeg toe en mijn maag voelde niet te best dus werd het een hamburger niet ver van het hotel en dan wat lezen.
    Read more