Satellite
Show on map
  • Day 2

    Naar firenze

    November 7, 2021 in Italy ⋅ ⛅ 18 °C

    Het ontbijt was ietswat verrassend, een buffet dat vrijwel enkel uit taart en cake bestond. De gezonde dingen waren goed verstopt want ik vond enkel yoghurt. Na 4 calorie bommen gegeten te hebben vertrok ik op wandel naar het trein station. Mijn trein was maar om 11:20, dus ik had meer dan genoeg tijd om een paar omwegen te maken en zo de stad eens te zien. Ik zat inderdaad in de betere wijk gelogeerd, van zodra ik daar buiten was waren de straten vuil, vol hondestront en graffiti. Veel van de gebouwen waren in restauratie, en de meeste auto's zijn schroot op wielen. Wel was er zeer veel volk op baan, meer dan je verwacht in het laagseizoen, hoewel ik vermoed dat het allemaal italianen waren.

    Met de trein reizen is een groot gemak, de hoge snelheidstreinen zijn aangenamer dan het vliegtuig, en ondanks de 30 min vertraging was ik snel in firenze. Geen idee wat de vertraging veroorzaakte, maar er werd gevraagd of er een dokter aanwezig was op de trein. De snelheid van de trein ging tot 300 km/u.

    Firenze is een groot verschil met napels, propere straten, geen graffiti, minder verkeer en meer toeristen. Hoewel ik vermoed dat het voornamelijk binnenlands tourisme is stond ik toch te kijken van de hoeveelheid volk. Tijdens hoogseizoen en zonder corona moet dit hier een nachtmerrie zijn, nu is het een gezellige drukte. Het was mijn bedoeling om effe rap de stad te verkennen en een café op te zoeken, gezien ik al genoeg gewandeld had, maar het was moeilijk om te stoppen met rondkijken. Uiteindelijk ben ik in een Ierse pub beland om te rusten, wat altijd een goede keuze is. Enkel eten stond op het programma, en na nog een ruim uur rondwandelen en wat research op google vond ik een zeer goed restaurant met een perfecte pizza en speciaal bier. Toen ik rond mij keek terwijl ik op het terras zat te eten zag ik plots dat de ierse pub van daarnet aan de overkant van de straat lag...

    Ik had gehoord dat Italië zeer streng was betreft covid, maar heb tot nu toe enkel op de trein controle gehad, en de Italiaanse manier van een mondmasker dragen is in de hand. Bedtijd nu, ben doodmoe.
    Read more