Satellite
Show on map
  • Day 4

    Poging tot luieren

    November 9, 2021 in Italy ⋅ ⛅ 12 °C

    Ik had geen zin om musea te bezoeken, dus na wat cake als ontbijt vertrok ik op een ochtend wandeling om de tijd te vullen tot de middag. Gezien de omvang van mijn wandeling kan ik het niet echt een rustdag noemen, eerder een rustnamiddag, want daarna was het enkel eten en drinken met wat leespauzes ertussen. De foodhal was mijn favoriete plek hiervoor, maar voor avondmaal besloot ik toch een restaurant te nemen, waar ik twee maal zoveel bestelde als ik kon eten. De porties zagen er veel kleiner uit op de foto's. Misschien moet ik een taartje minder eten morgenochtend, maar ik weet nu al dat dit niet zal lukken.

    Het valt op dat de meeste mensen buiten blijven eten, in overdekte terrasjes met verwarmers. Of dit de gewoonte is of het te maken heeft met die covid app weet ik niet. Wel wordt er zelden gecontroleerd, enkel in de foodhal had ik het nodig. Het weer is wel vrij zacht, met een frisse wind. Ook kan de stad gemakkelijk vijf maal zoveel toeristen aan dan er nu zijn, gezien de grote hoeveelheid restaurants, maar ik ben blij dat het rustig is.
    Read more