Satellite
Show on map
  • Day 7

    Furnas in de zon

    July 16, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

    Toen ik de zon zag in de ochtend vloog mijn ontbijt rap naar binnen en was ik rond 9u al op weg naar een uitzicht platform boven op een berg dat uitziet over het meer en het dorp, en vandaag niet in de wolken zat. De klim was zwaar en modderig, maar ik haalde het. Tijdens de terugweg moet ik mijn voet verkeerd neergezet hebben want ik kreeg een pijnscheut door mijn been waardoor ik even niet meer kon lopen.
    Het werd hierdoor voor de rest van de dag een rustdag met nog een kleine wandeling tussendoor.
    Het avondeten was nog iets waar ik met enige vrees naar uitzag. Ik had cozido gereserveerd, wat een gerecht is dat gekookt wordt in de grond aan de heetwaterbronnen, waar het stinkt naar zwavel. Maar het bleek vrij lekker te zijn, en normaal ruikend. De portie was echter niet normaal, ik verdenk dat ze altijd een portie van twee personen klaar maken en dat voor mijn neus gezet hebben. En ik was dan nog zo dom om een voorgerecht van lookbroodjes te bestellen. Ik had twee sneetjes verwacht, ik kreeg een half stokbrood. Het is geleden van mijn chinareis dat ik meer over gelaten heb dan opgegeten. En dan vroegen ze of ik dessert wilde...
    Read more