Satellite
Show on map
  • Day 15

    Paradise valley

    March 24, 2023 in Morocco ⋅ ☀️ 28 °C

    Ik kan geen vier dagen luieren, dus vandaag kwam er nog een laatste uitstapje van een halve dag naar wat ze hier paradise valley noemen. Een vallei in het begin van de bergen waar normaal veel water door kan stromen maar door de droogte vrijwel opgedroogd was. Wel was het een aangename wandeling, maar veel te traag. Het was in groep met gids en het merendeel was gepensioneerd waardoor alles zeer traag ging. Enkel een paar italianen waren jonger dan ik, de rest hoorde ik hoorbaar blazen en hijgen na een paar stappen op en neer.
    Door de hitte werd het ene pulleke water na het andere gedronken, behalve door de gids want het is ramadan en zelfs water drinken is dan verboden overdag.
    Het hield mij niet tegen om goed te eten met een pint smiddags voor de neus van de barman aan het zwembad.
    In de namiddag heb ik enkel nog een wandeling gedaan aan de rand van de zee, om mijn voeten af te koelen. De golven zijn hier ideaal voor surfers, het ene moment liep ik nog op droog zand en daarna mocht ik mijn short uitwringen.
    De dag ben ik terug geëindigd in het Spaans restaurant omdat ik zin had in paela, en hij was uitstekend.
    Read more