Sightseeing Pest

October 2, 2023 in Hungary ⋅ ☀️ 15 °C

De dag begon om 7:30 met drie borden ontbijt varierend van falafel, worstjes tot saksuka. In de middag volgde de traditionele goulash, de namiddag werd gevuld met een kaneel rol en in de avond werd er nog een veel te grote schnitzel bijgepropt.
    Gelukkig lag het calorie verbruik ook redelijk hoog met 26000 stappen. Deze begonnen met een bezoek aan de basiliek, waarna we de nog vrij lege winkelstraten inliepen richting de grote overdekte markt. Ik had die als middag stop aangeduid, maar we waren er te vroeg en het was er toen al te druk om gezellig te zijn. In plaats daarvan zijn we een mooie gietijzeren brug over gewandeld om een klein kerkje in een grot te bezichtigen en dan terug naar de hotelbuurt om te eten.
    De namiddag werd gevuld met een lange wandeling naar een park met een kasteeltje en een ritje op de tweede oudste metros in Europa, van 1896, 6 jaar na die in Londen. De synagoge hebben we overgeslaan, gezien 23 euro wat veel is. We zijn wat eerder gaan eten en dat was maar goed want het restaurant was volgeboekt waardoor we maar anderhalf uur de tijd kregen. Meer tijd wilden we ook niet nemen want om 20u begon onze boottocht op de Donau. Deze was een mooie afsluiter van de dag. Morgen terug vroeg op voor ontbijt, maar misschien iets minder borden.