Satellite
Show on map
  • Day 8

    Naar kata beach

    November 3, 2023 in Thailand ⋅ ☀️ 30 °C

    Met enige spijt vertrokken van het prachtig eiland naar mijn volgende bestemming: kata beach aan de westkust van phuket eiland. De reis was terug zeer gemakkelijk, het ferry ticket had ik geboekt via de getyourguide app en een taxi hoefde ik niet te zoeken, de ferry maatschappij regelt minibusjes naar waar je wilt voor nog geen 4 euro. Ik regelde dat op de boot en het busje stond te wachten bij aankomst aan de pier.
    Kata beach staat bekend als een rustige plek, voornamelijk voor families met kinderen en dat was meer dan duidelijk. Ik heb deze plek uitgekozen omdat een aantal uitzichten op wandelafstand zijn van hier, en omdat families meestal stil zijn na middernacht. Mijn hotel is in ieder geval een voltreffer, ik kan bijna van mijn bed het zwembad in duiken. Na dit gedaan hebben, ben ik het strand en de omgeving gaan bezien en die is ideaal. De nachtmarkt start al vroeg maar zelfs daarvoor vond ik al een streetfood marktje. En bars zat hier, sommige ook met meisjes die betaald worden om mannen naar binnen te lokken, maar het viel goed mee.
    Ik dacht van naar het strand te lopen om zonsondergang te zien en merkte dat het hotel en de straten leeg waren, iedereen zat al op het strand voor zonsondergang.
    Ik zit nu in een bar dit te typen, misschien doe ik nog een streetfood standje, hoewel ik vol zit, maar meer zit er niet meer in.
    Read more