Satellite
Show on map
  • Day 1

    Milaan aankomst

    March 1 in Italy ⋅ 🌧 11 °C

    Het was spannend door de staking bij brussels airlines, maar mijn vlucht ging door en tegen de middag stond ik in de regen in Milaan. Eerst moest ik in het centrum geraken, en ik vond een metro ipv een trein in de luchthaven. Waarschijnlijk zijn er meerdere luchthavens in Milaan en heb ik mij op de verkeerde voorbereidt. Met een foute afstap en drie verschillende lijnen stond ik een uur later aan het centraal station waar ik een hapje eten vond met een pint in een food court die ik nooit gevonden zou hebben zonder voorbereiding.
    Het hotel was een paar minuten wandelen van het station, en de rest van de dag bleef te voet, ondanks de regen, want ik had al genoeg stil gezeten.
    De snack die ik in de foodhal gegeten had was enorm lekker maar niet genoeg, er kon nog een pizza bij. Deze kwam uiteindelijk rond 16u doordat ik afgeleid werd door een galerij met te dure winkels en de dom van Milaan.
    De binnenkant van de dom vond ik niet de moeite, na de buitenkant gezien te hebben, en na een pizza in een brouwerij ben ik met een omweg naar het hotel terug gewandeld. Geen goed idee met de regen. Kletsnat aangekomen in het hotel was het eerste dat ik deed een retour ticket kopen naar bologne voor morgen. 80 euro is niet goedkoop, maar het weer lijkt beter daar.
    Het was moeilijk om terug mijn kletsnatte broek en schoenen aan te doen, rond 19u lukte mij dat met de gedachte dat het maar twee minuten lopen was naar centraal station om daar terug te genieten van de eetstalletjes. Mijn keus viel op risotto met blauwe kaas, een smaakbommetje, maar nogal zwaar. Nu vlug gaan slapen want mijn trein morgen is om 7:45
    Read more