Satellite
Show on map
  • Day 3

    Museumdag Milaan

    March 3 in Italy ⋅ ☁️ 10 °C

    Gezien het weer besloot ik om zo veel mogelijk binnen te doen, wat neerkomt op museums. Na een traditioneel Italiaans ontbijt bestaande uit pizza en taart ging ik op het gemak naar het kasteel Sforza. De ingang van het kasteel museum was gratis vandaag, en dat was maar best want ik vond het niet de moeite. Het kasteel zelf is mooi, maar het park erachter is nogal troosteloos en modderig, en het museum was een hoop oude stenen, tapijten en wapens die ze zonder veel moeite samengesmeten hadden in de zalen.
    Na het kasteel ben ik terug gegaan naar de foodhal in centraal station, waar ik drie uur gespendeerd heb met pizza en een paar pinten, vanwege dat mijn boek nogal spannend was.
    Om toch nog iets te doen die dag heb ik een uurtje in het wetenschap museum gespendeerd, dat beter was dan verwacht en vooral overvol met families. Het was nogal interactief en op kinderen gericht, een beetje zoals techopolis.
    Mijn poging om de oudste kerk te bezoeken is mislukt, het is zondag waardoor er enen vooraan stond te roepen, en het zou nogal gênant zijn moest ik daar rondlopen en foto's nemen.
    De avond spendeerde ik alweer in de foodhal, mijn favoriete plek hier. Al met al een rustige dag, morgen weer wat meer actie want ik heb een treinticket naar turijn gekocht.
    Read more