Satellite
Show on map
  • Day 1

    Aankomst jakarta

    April 26 in Indonesia ⋅ ☁️ 29 °C

    Het was mijn eerste keer vliegen met qatar airways, en ik was aangenaam verrast door de kwaliteit van het eten op het vliegtuig. En ik heb het uitgebreid kunnen proberen, gezien ik zowel avondeten, ontbijt en lunch had in de meer dan 15u vluchttijd totaal.
    Slapen is terug niet gelukt, maar zoals gewoonlijk kreeg ik mijn tweede adem na landen in jakarta. Het aankomen in een onbekend land is altijd het spannendste moment. Eerst door immigratie geraken, dan bagage zoeken, geld proberen af te halen, simkaart kopen en transport naar hotel vinden. Jakarta mag op nr 1 betreft immigratie, gezien ik online al mijn visa geregeld had moest ik gewoon mijn paspoort op de scanner van de poortjes leggen en ik kon binnen na 3 seconden.
    De rest verliep ook zonder problemen, hoewel ik mijn plan veranderde naar taxi ipv trein+metro+20 min lopen, wegens moe.
    Na inchecken en douchen besloot ik een wandeling te doen naar plaza indonesia, een shopping mall, maar ik vond die niet zo gezellig en de vermoeidheid begon toe te slaan waardoor ik uiteindelijk uit gemakzucht voor het hotel restaurant koos. Morgen moet ik tenslotte om 9u klaar staan voor een rondrit.
    Het eten in het hotel was lekker, maar ik maakte de fout op een klein groen pepertje te bijten, waardoor ik 5 min moeite had om te ademen, mijn neus begon te lopen en het zweet van mij stroomde. Ik had medium pikant gevraagd...
    Read more