Satellite
Show on map
  • Day 4

    Yogjakarta relaxdag

    April 29 in Indonesia ⋅ ⛅ 31 °C

    De maandag is er niet veel open, dus mijn opties waren beperkt vandaag. Ik besloot enkel de water tempel te bezichtigen en voor de rest de stad wat te voet verkennen.
    De watertempel zelf was niet echt de moeite, maar de straten er rond waren wel gezellig om in rond te wandelen gezien ze te nauw waren voor auto's.
    Na die tempel wist ik niet echt wat gedaan, dus besloot ik wat straten te doen en zien wat ik tegen kwam. Hierdoor ontdekte ik een gigantische overdekte markt waar ze vrijwel alles verkopen, zoals een shopping mall, maar dan primitiever en met meer leven. Het was duidelijk dat de lokale bevolking hier hun boodschappen doen.
    Wel ben ik terug naar de saaie westerse versie gelopen om te eten en effe een uurtje niet te zweten, de temperatuur ben ik al wat gewoon maar de vochtigheidsgraad is zeer hoog. Qua eten was het Japans vandaag, ik zag een paar gerechten die in België vrijwel niet te vinden zijn en heb die kans niet laten liggen. De avond heb ik vroeg geëindigd in een zeldzame bar waar ik bediend werd door een knappe vrouw met verdacht mannelijke stem. Mijn wekker staat voor morgen om 3u30, het zal zwaar worden.
    Read more