Dag 11: Whistler naar Hope

June 17, 2023 in Canada ⋅ ☁️ 16 °C

Vandaag verder gereden vanuit Whistler naar Hope. Vroeg vertrokken om voor het ontbijt nog naar de Alexander falls te vertrekken, op weg hier naartoe worden de meeste beren gezien. Helaas hadden wij dit geluk niet en aangekomen bij de waterval bleek deze niet geopend in deze tijd van het jaar.... dus maar snel verder gereden naar onze volgende stop, de Brandywine falls. Hier de waterval bezocht en daarna even lekker ontbeten. Onderweg meerdere keren gestopt bij een uitzichtpunt want we reden langs de kust met fjorden maar alle uitzichtpunten hadden meer bomen dan uitzicht dus helaas niet veel foto's kunnen maken van de rit zelf. Nog even gestopt bij Shannon falls. Langs Vancouver nog een kleine omweg gemaakt naar een "cowboylaarzen winkel" maar dit bleek niet wat voor ons te zijn. Toen hup door naar Hope en hier de locatie van de film Rambo bezocht. Het dorpje zelf is niet zo veel meer maar dan hebben we dat ook weer gezien. Clint die de film wel kent was in iedergeval blij. Wel jammer dat de bekende brug sinds 2011 niet meer gebruikt wordt.Read more