• Day 13

Dag 13: Kelowna naar Revelstoke

June 19, 2023 in Canada ⋅ 🌧 9 °C

Vanmorgen zijn we vertrokken vanuit de wijnstreek van Britisch Columbia naar Revelstoke liggend aan de Columbia River. Dicht bij Kelowna lag een leuk boerderijtje met een soort van kinderboerderij en TREKKERS! daarnaast hadden ze ook een grote boerderij winkel met rondleidingen door hun fruitkwekerij. Na deze stop zijn we in 1 streep doorgereden naar Revelstoke waar we onderweg op het spoor nog een grote zwarte beer zagen lopen, helaas geen foto van kunnen maken aangezien we op de snelweg reden. Na een korte wandeling door het dorp zijn we aangezien de regen maar naar de Revelstoke dam geweest. Hier wordt stroom opgewekt voor een groot deel van de provincie. We hadden geluk want er was ook een Nederlandse audio tour. Met zo'n apparaat aan je oor voel je je bijna een chinees in de keukenhof. Afijn het was een intressante en indrukwekkende rondleiding door de dam. Na het bezoekje aan de dam hebben we ons maar geinstalleerd op de camping aangezien het zowel vandaag als morgen regent. De planning was om de Meadows in the sky parkway te gaan rijden. Maar doordat er geen zicht was boven en wellicht aan het sneeuwen was. Had het voor ons geen zin tijdens het bezoek in Revelstoke.Read more