Naar de volgende bestemming, Pai!

March 8 in Thailand ⋅ 🌙 17 °C

Zoals jullie weten hebben we de nacht doorgebracht in de nachttrein. We hebben niet echt goed geslapen maar zijn zeker een ervaring rijker. Om 8.00 uur kwamen we aan op het station in Chiang Mai, dit was een half uur later dan gepland. We hadden om 8.30 uur een minivan gepland staan, of we die gingen halen wisten we nog niet. Buiten het station stonden heel veel mensen die taxi’s aanboden, we hielden een oudere man aan en hij kon ons wel naar de minivan plaats brengen. Alle tassen in de auto en gaan, of toch niet, zijn automaat deed helemaal niks meer, we hadden inmiddels flinke haast gekregen dus de man hield een collega aan met een pickup/ busje, voor hetzelfde geld wilde deze man ons wel brengen. Wat we niet hadden gezien is dat iedereen die uit de trein kwam in een taxi dook en onze chauffeur meteen op de parkeerplaats in een flinke file reed, dat busje gingen we niet meer halen daar hadden we ons al bij neergelegd. We kwamen bij de plaats aan van de minivans en ja hoor hij stond er nog! We waren 5 minuten te laat maar konden meteen instappen! Waren we heel blij mee. Vanuit hier zijn we naar Pai gereden, dit was een pittig ritje, de rit heeft 762 bochten omhoog en de chauffeurs weten wel van doorrijden zeg maar. Gelukkig hadden we een hele goede chauffeur die de wegen goed kon berijden. Jan en ik hebben beide geen last van wagenziekte gehad en hebben best veel kunnen slapen. Eenmaal aangekomen in Pai is het 10 minuten lopen naar ons hotel. Dit ziet er prachtig uit! Werkelijk een sprookje, palmbomen, vogeltjes die tropisch fluiten en een verkoelend zwembad. Hier waren we aan toe! We hebben de middag doorgebracht in het zwembad. In de avond zijn we een scooter gaan huren, hiermee zijn we naar een sunset viewpoint gegaan, helaas was de zon al onder voordat we een foto konden maken, iets te laat aangekomen dus. We zijn daarna nog even naar de nightmarket gegaan en hebben hier lekker wat gegeten. Morgen staat Pai canyon en de hotsprings op de planning! 🌴☀️⛰️🛵Read more