Ayutthaya 🛕

March 7 in Thailand ⋅ ☀️ 39 °C

Rugzakken gaan weer mee en op naar de volgende plaats! Vanochtend hebben we na het ontbijt een taxi genomen naar het prachtige Ayutthaya. We hadden een keuze tussen een minivan of een taxi via Grab (soort Uber), dit scheelde ongeveer €5 en omdat we 1,5 uur moesten gaan reizen vonden we de taxi een stuk fijner. Eenmaal aangekomen hebben we hier een heel goedkoop hotelletje geboekt om onze tassen achter te laten, ook konden we onszelf hier voor de nachttrein nog even opfrissen. Toen we de tassen afgezet hadden in het hotel gingen we met de taxi naar de eerste ruïne in het historisch park, hier in Ayutthaya staan wel honderden ruïnes van tempels en paleizen, stuk voor stuk mega bijzonder. Wij hebben hier maar 1 dag dus hebben de mooiste moeten uitzoeken. Er gaat veel geschiedenis vooraf aan wat hier allemaal gebeurd is. Ayutthaya was lang geleden de hoofdstad van Siam. Totdat het werd aangevallen en is toen compleet verwoest. Maar wat er nog van over is was prachtig! We zijn in de middag wat gaan eten bij een leuk tentje tegenover een van de tempels, wat kunnen we hier genieten van het heerlijke eten. We hebben uiteindelijk 5 tempels bezocht en zijn toen terug gegaan naar ons hotel, hier hebben we even kunnen douchen. Jan ging opzoek naar avondeten en kwam terug met een klein zakje vol met pad Thai en een grote lach op zijn gezicht, buiten had een mevrouw hem naar een ander kraampje gestuurd omdat ze wist dat die hadden waar Jan opzoek naar was. Het zakje ging open en het zag er verrukkelijk uit, en dat voor maar 20 baht! (€0,52). Ik ben even los gegaan in 7/11 en heb daar heerlijke dingen gekocht en gegeten. Nadat we hadden gegeten hebben we uitgecheckt en wilde de eigenaar van het hotel ons graag een lift aanbieding naar het treinstation, super lief! Op dit moment zitten we in de nachttrein, waar we 13 uur in gaan reizen naar Chang mai. Een leuke ervaring, hopelijk slapen we ook wat haha! Morgen reizen we door naar Pai! Dagggg! 🚂👋🏼Read more