Bangkok-Ayutthaya-Pai-Chang Mai-Khao Sok-Koh Samui Read more

De reis is begonnen!

March 3 in the Netherlands ⋅ ☁️ 16 °C

De reis is begonnen! Vanochtend waren we al vroeg wakker en hebben we nog veel kunnen knuffelen met de katten. Nadat we de katten hebben afgegeven in Dommelen rijden we naar huis om de laatste spullen te pakken. Papa kwam ons ophalen en bracht ons naar Eindhoven station. Hier hebben we de trein naar Schiphol gepakt (Thanks voor de snack Ro, heerlijke zelfgemaakte koeken voor onderweg!) We konden meteen inchecken en zijn daarna lekker wat gaan eten bij onze favo tent, de Mac! Hier werd de stress voor de reis vervanger door enthousiasme, het besef dat we dan eindelijk naar Thailand gaan! Jan pakt nog even ergens een speciaal biertje (om goed te kunnen slapen zegt hij.) Hierna kunnen we al bijna naar de gate om naar Dubai te vliegen, waar we 1 uur hebben om over te stappen op de vlucht naar Bangkok. Super leuk dat jullie ons gaan volgen op onze reis, we gaan proberen iedere dag de mooiste/ leukste dingen op te schrijven. Tot morgen!👋🏼Read more

Aankomst Bangkok!

March 4 in Thailand ⋅ ⛅ 35 °C

Aangekomen in Bangkok! Na een reis van bijna 18 uur zijn we dan eindelijk op onze bestemming. De eerste vlucht hebben we veel kunnen slapen, we kregen lekker eten en Jan kon wat spelletjes spelen op het tv schermpje. In Dubai hadden we 1 uur de tijd om over te stappen en dit was dan ook erg krap, we moesten met de trein, lift en roltrappen om bij onze gate te komen, we hebben de laatste meters ook echt moeten rennen want de gate ging al sluiten, gelukkig waren we net optijd! In deze vlucht werkte mijn tv scherm niet en kregen we andere zitplaatsen met extra beenruimte, super fijn! We hebben de trein gepakt naar Bangkok stad en vanuit hier met de taxi naar ons hotel. We hebben onszelf even opgefrist en liepen toen khao san road op. Ik had hier al veel van gezien op filmpjes maar voor Jan was het nog nieuw, laten we zeggen dat Jan erg impressed was haha! We hebben bij wat kraampjes heerlijk gegeten en zijn optijd terug gegaan naar de kamer, morgenvroeg hebben we een fietstocht door Bangkok!Read more

Bangkok verkennen op de fiets🚲

March 5 in Thailand ⋅ ⛅ 36 °C

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan, om 7.00 uur begon onze fiets/ boottocht door Bangkok. Eerst hebben we bij 7/11 lekkere tosti’s gegeten waar een paar monniken langs liepen in de ochtend zon, dit was indrukwekkend om te zien. Hierna gingen we met de taxi naar het startpunt van de tocht. Na wat uitleg gingen we de fiets op, even spannend want ik had denk ik al 8 jaar niet op een fiets gezeten haha! Gelukkig had zelfs ik dit niet verleerd en ging het meteen goed. We hebben plaatsen van Bangkok gezien waar je anders nooit zou komen, van drukke smalle markt straatjes tot helemaal in de natuur. De fietsen gingen mee op de boot en dat was heerlijk met een windje, het is hier namelijk 35 graden dus we waren inmiddels wel bezweet (gewoon kletsnat eigenlijk). Ook zagen we mooie tempels waar we kaarsen mochten aansteken, hebben we kokosnoten mogen drinken/ eten en hebben we op een binnen plaatsje heerlijke zitten lunchen, kortom hele leuke tocht gehad! In de middag zijn we bij ons hotel gaan zwemmen en hebben we het even rustig aan gedaan. In de avond zijn we in de straat van ons hotel ergens wat gaan eten. Ze hebben hier op iedere hoek van de straat plekken waar ze massages geven, dit gebeurd gewoon buiten op strandstoelen/ relaxstoelen, je kunt voor van alles kiezen, ik koos voor de voeten en Jan ging voor de nek en rug, jeetje wat was dit fijn haha! Onze voeten/ rug zijn weer helemaal los en we kunnen er de komende weken tegenaan. Hierna hebben we nog een lekker drankje gedaan, leuk om te zien wat hier allemaal voorbij loopt. Nu lekker slapen, morgen staat grand palace op de planning👋🏼Read more

Grand palace bezoeken🏯

March 6 in Thailand ⋅ ⛅ 36 °C

Vanochtend konden we iets langer blijven liggen, grand palace ging pas om 8.30 uur open, het was vanuit ons hotel ongeveer 15 minuten lopen, Jan wilde dit graag dus daar gingen we. Ik had natuurlijk na 100 meter al spijt dat we te voet gingen want ook vanochtend was het al bloedje heet, maar goed we zagen zo wel wat meer en zweten gaan we toch. Jan was eigenwijs en had dit keer geen lange broek meegenomen, bij sommige tempels hoeven mannen namelijk niet hun knieën te bedekken, in het grand palace wel. Mijn panterprint rok zat nog in de rugzak van gister, “dan moet je die maar aandoen Jan” (zei ik al lachend). Het personeel stond al te lachen toen we binnen liepen en wezen naar een bordje, mannen mogen geen rokken aan maar alleen een lange broek. Logisch want het zag er ook niet uit haha. We moesten daar dus een lange broek kopen, hij wilde al graag z’n losse olifanten broek (die hebben bijna alle reizigers in Thailand) dus kwam eigenlijk best goed uit, wel de hoofdprijs natuurlijk voor de ingang van het paleis. Grand palace was adembenemend mooi! Zoveel details in alle gebouwen, overal zie je goud en kleine spiegeltjes ook veel mooie hand geschilderde muren. Hier hebben we een tijdje rondgelopen en zijn vervolgens met de taxi naar het Lumpini park gegaan, even lekker relaxen onder de mooie palmbomen aan het water, uhh relaxed vond ik het toch niet zo, al voor de poort van het park lagen er 5 grote varanen in het water! We wisten wel dat deze er zouden zijn maar we vonden ze toch maar een beetje spannend van dichtbij, het was wel super mooi groen en deed mij denken aan central park in New York. Inmiddels hadden we wel weer trek en zijn we in de straat van ons hotel wat gaan eten. Een stukje verder van ons hotel staat ook een grote mooie tempel, hier wilde we ook wel even gaan kijken. Voor een kleine donatie mochten we hier kaarsen aansteken, bloemen aan Buddha geven en bladgoud op de Buddha plakken, mooie ervaring. Er werd tegen ons gezegd dat de grote goude Buddha vandaag jarig was, en dat we daar zeker even moesten gaan kijken, met de tuktuk konden we er binnen 10 minuten zijn. Ik was er al sceptisch over maar Jan was goedgelovig. We hebben entree moeten betalen, zijn bijna opgelicht door de chauffeur, uit de tuktuk gestapt omdat we niet opgelicht wilde worden en hebben toen een taxi moeten aanhouden om weer bij ons hotel te komen, en was het dit waard? Nee absoluut niet haha! De goude Buddha was niks speciaals en haar verjaardag was denk ik een toeristen lokkertje, ach leuk verhaal hebben we weer. In de middag zijn we weer gaan zwemmen bij ons hotel. We hebben in onze straat weer lekker gegeten en zijn daarna naar Rocco de rooftopbar geweest, waar je heel de skyline van Bangkok kon zien! Nu gaan we onze spullen pakken want morgenvroeg moeten we weer vroeg op, morgen gaan we naar Ayutthaya! 😄👋🏼Read more

Ayutthaya 🛕

March 7 in Thailand ⋅ ☀️ 39 °C

Rugzakken gaan weer mee en op naar de volgende plaats! Vanochtend hebben we na het ontbijt een taxi genomen naar het prachtige Ayutthaya. We hadden een keuze tussen een minivan of een taxi via Grab (soort Uber), dit scheelde ongeveer €5 en omdat we 1,5 uur moesten gaan reizen vonden we de taxi een stuk fijner. Eenmaal aangekomen hebben we hier een heel goedkoop hotelletje geboekt om onze tassen achter te laten, ook konden we onszelf hier voor de nachttrein nog even opfrissen. Toen we de tassen afgezet hadden in het hotel gingen we met de taxi naar de eerste ruïne in het historisch park, hier in Ayutthaya staan wel honderden ruïnes van tempels en paleizen, stuk voor stuk mega bijzonder. Wij hebben hier maar 1 dag dus hebben de mooiste moeten uitzoeken. Er gaat veel geschiedenis vooraf aan wat hier allemaal gebeurd is. Ayutthaya was lang geleden de hoofdstad van Siam. Totdat het werd aangevallen en is toen compleet verwoest. Maar wat er nog van over is was prachtig! We zijn in de middag wat gaan eten bij een leuk tentje tegenover een van de tempels, wat kunnen we hier genieten van het heerlijke eten. We hebben uiteindelijk 5 tempels bezocht en zijn toen terug gegaan naar ons hotel, hier hebben we even kunnen douchen. Jan ging opzoek naar avondeten en kwam terug met een klein zakje vol met pad Thai en een grote lach op zijn gezicht, buiten had een mevrouw hem naar een ander kraampje gestuurd omdat ze wist dat die hadden waar Jan opzoek naar was. Het zakje ging open en het zag er verrukkelijk uit, en dat voor maar 20 baht! (€0,52). Ik ben even los gegaan in 7/11 en heb daar heerlijke dingen gekocht en gegeten. Nadat we hadden gegeten hebben we uitgecheckt en wilde de eigenaar van het hotel ons graag een lift aanbieding naar het treinstation, super lief! Op dit moment zitten we in de nachttrein, waar we 13 uur in gaan reizen naar Chang mai. Een leuke ervaring, hopelijk slapen we ook wat haha! Morgen reizen we door naar Pai! Dagggg! 🚂👋🏼Read more

Naar de volgende bestemming, Pai!

March 8 in Thailand ⋅ 🌙 17 °C

Zoals jullie weten hebben we de nacht doorgebracht in de nachttrein. We hebben niet echt goed geslapen maar zijn zeker een ervaring rijker. Om 8.00 uur kwamen we aan op het station in Chiang Mai, dit was een half uur later dan gepland. We hadden om 8.30 uur een minivan gepland staan, of we die gingen halen wisten we nog niet. Buiten het station stonden heel veel mensen die taxi’s aanboden, we hielden een oudere man aan en hij kon ons wel naar de minivan plaats brengen. Alle tassen in de auto en gaan, of toch niet, zijn automaat deed helemaal niks meer, we hadden inmiddels flinke haast gekregen dus de man hield een collega aan met een pickup/ busje, voor hetzelfde geld wilde deze man ons wel brengen. Wat we niet hadden gezien is dat iedereen die uit de trein kwam in een taxi dook en onze chauffeur meteen op de parkeerplaats in een flinke file reed, dat busje gingen we niet meer halen daar hadden we ons al bij neergelegd. We kwamen bij de plaats aan van de minivans en ja hoor hij stond er nog! We waren 5 minuten te laat maar konden meteen instappen! Waren we heel blij mee. Vanuit hier zijn we naar Pai gereden, dit was een pittig ritje, de rit heeft 762 bochten omhoog en de chauffeurs weten wel van doorrijden zeg maar. Gelukkig hadden we een hele goede chauffeur die de wegen goed kon berijden. Jan en ik hebben beide geen last van wagenziekte gehad en hebben best veel kunnen slapen. Eenmaal aangekomen in Pai is het 10 minuten lopen naar ons hotel. Dit ziet er prachtig uit! Werkelijk een sprookje, palmbomen, vogeltjes die tropisch fluiten en een verkoelend zwembad. Hier waren we aan toe! We hebben de middag doorgebracht in het zwembad. In de avond zijn we een scooter gaan huren, hiermee zijn we naar een sunset viewpoint gegaan, helaas was de zon al onder voordat we een foto konden maken, iets te laat aangekomen dus. We zijn daarna nog even naar de nightmarket gegaan en hebben hier lekker wat gegeten. Morgen staat Pai canyon en de hotsprings op de planning! 🌴☀️⛰️🛵Read more

Hotsprings & Pai canyon ⛰️

March 9 in Thailand ⋅ ☀️ 32 °C

Vanochtend werden we in de rust wakker, heerlijk! We hebben dan ook voor het eerst allebei heel goed geslapen. Omdat we gisteravond al een scooter hebben gehuurd voor 2 dagen konden we iets langer blijven liggen. Eerst hebben we ontbeten in het hotel, Jan heeft denk ik voor drie man opgeschept en gewoon al Pad Thai op in de ochtend haha, het ontbijt had ruime keuze en zag er heerlijk uit. We moesten er even aan wennen dat het hier in Pai flink afkoelt in de avond, om 7.45 uur vanochtend was het 19 graden en we vonden het zo koud haha! Na het ontbijt zijn we op de scooter naar Tha Pai hot springs gegaan. Onderweg kwamen we olifanten tegen, helaas in een klein soort hok. Maar we waren wel heel dichtbij en vonden het bijzonder om de dieren te zien. Ook zagen we honderden parkieten die over ons vlogen, de rit ernaar toe was dus al een hele beleving. Eenmaal bij de hot springs zijn het fijne warme water bronnen in het midden van de natuur, super fijn om even te genieten van de omgeving. Je had baden van 80 graden (hier mocht je niet in omdat deze te warm waren) tot aan 30 graden. Hier zijn we even gebleven en zijn we helemaal tot rust gekomen. Omdat we Pai canyon eind van de middag wilde doen (we wilde daar de zonsondergang gaan bekijken) gingen we eerst terug naar het hotel om even wat te eten en te chillen bij het zwembad. We hebben nog even geluncht en zijn toen op de scooter naar de canyon gegaan. Rond 16.30 uur komen we aan bij Pai canyon, wat een prachtige plek! Jan kan even los gaan met zijn drone want hij heeft eindelijk goedkeuring gekregen om hier in Thailand te vliegen. Ik zit natuurlijk ver van het randje af want jeetje wat is het hier hoog. We hebben samen genoten van de zonsondergang en zijn daarna wat gaan eten op de nightmarket. We hebben bij meerdere kraampjes wat dingen gegeten, van kip spiesjes naar mango sticky rise tot dumplings en chicken tenders. Nu gaan we nog even een drankje doen bij ons hotel en dan lekker slapen, morgen gaan we terug naar Chiang mai! 👋🏼Read more

Op naar Chiang mai 🚕

March 10 in Thailand ⋅ ☀️ 25 °C

Vanochtend zijn we op de scooter naar de big Buddha gegaan, deze hadden we gister na de zonsondergang niet meer gehaald en Jan wilde deze toch nog graag zien. Een gigantisch wit Buddha beeld waar je drie hoge trappen voor moet oplopen om er te komen, het uitzicht is dan wel adembenemend. Hierna zijn we onze tassen gaan pakken en de scooter terug gaan brengen naar het verhuurbedrijf. Normaal kun je met de minivans om het half uur naar Chiang mai, wij waren te laat met tickets halen dus ging de eerst volgende pas om 17.00 uur, dit vonden wij te laat en zijn dus opzoek gegaan naar een taxi. Dit is dan wel drie keer zo duur maar we wilde graag optijd in Chiang mai aankomen. Dus weer die 762 bochten naar beneden en dan zijn we er 3 uur later. In de taxi was het wel veel chiller en hadden we veel ruimte. We komen aan in ons derde hotel, weer super mooi! We trekken onze zwemkleding aan om nog even lekker bij het zwembad te kunnen zitten. We frissen ons wat op en gaan dan naar de sunday walking street. Jan en ik zijn dol op mooie spulletjes zoeken en dat hadden ze hier volop! Dus wat kleine souvenirs gingen mee de tas in. We hebben inmiddels pijn aan onze voeten van al de kraampjes af gaan, dus gaan nu lekker klaarmaken om naar bed te gaan! Morgen word een speciale dag🐘Read more

Elephant nature park 🐘

March 11 in Thailand ⋅ ☀️ 37 °C

Vandaag moesten we vroeg opstaan, we gingen naar het elephant nature park! Dit was toch wel iets van mijn bucketlist. En wat was dit gaaf! Ik kan het niet goed in woorden omschrijven hoe het is om langs z’n groot, machtig en mooi dier te staan. We hebben een rondleiding op het park gekregen waar we meerdere ontmoetingen hebben gehad met verschillende olifanten, zo dichtbij mogen komen was onwijs speciaal. Ook hebben we op het park zitten lunchen en hebben we van de verzorgers heel veel informatie gekregen hoe de olifanten leven, maar ook hoe de olifanten geleefd hebben met hun verleden van hard werken en mishandeling. Mooie ervaring! Op de weg terug naar ons hotel merk ik pas hoeveel indruk deze ochtend heeft gemaakt. Om alles even te laten bezinken gaan we bij ons hotel nog even bij het zwembad chillen. In de avond gaan we naar een foodmarket waar we ons weer vol eten aan lekkere spiesjes, smoothies en pad Thai. Ook gaan we naar de night bazaar waar ze allemaal leuke spulletjes hebben, omdat we gister al wat moois hebben gekocht is het dit keer alleen maar kijken. Nu optijd naar bed want morgen hebben we een zonsopkomst gepland staan!🌅🛕🐘Read more

Wat Phra that doi suthep & monnikenpad🛕

March 12 in Thailand ⋅ ☀️ 20 °C

Onze wekker ging vanochtend om 5.00 uur. We wilde graag de zonsopkomst zien bij de tempel Wat Phra that Doi Suthep. Op de scooter zijn we naar het hoogste punt op de berg gereden en waren we precies optijd voor een prachtige zonsopkomst. Verder hebben we deze mooie tempel nog bekeken en zijn toen weer op de scooter verder gegaan. Tussendoor komen we langs een natuurpark met watervallen, we kopen twee tickets en lopen het park op, we staan met z’n tweeën voor een geweldig mooie waterval! Het leek wel iets uit Hawaii. Jan neemt wat video’s op met de drone en daarna gaan we weer verder. We wijzigen onze plannen, we wilde vandaag eigenlijk naar de sticky waterfalls gaan maar het monnikenpad was op onze route naar beneden. Jan wilde deze route graag lopen dus hij stond al op ons lijstje. Bovenaan de berg noemt Jan “misschien kunnen we ook wel hier al stoppen, hoeven we niet heel dat pad naar boven te lopen.” Ja je zult wel denken wat een slim plan, was het eigenlijk ook wel geweest. Maar ik vond als je het dan graag wilt doen moet je het ook doen hoe de monniken dit dagelijks omhoog liepen. Ja dom dom dom. We rijden naar het begin van het monnikenpad en beginnen aan de steile tocht omhoog van 30 minuten. Na z’n 5 minuten denk ik, waar ben ik mee bezig joh. Ik wacht wel hier zeg ik terwijl Jan doorloopt. Ik krijg 200 baht en een flesje water (om te overleven haha!). Na enkele minuten krijg ik spijt en begin ik ook aan het pad, redelijk snel krijg ik Jan weer in beeld en lopen we hem samen af. Bovenop zien we een prachtige tempel, een ruïne omringt door tropische planten. We kijken wat rond op deze mooie plek en gaan dan weer naar beneden. We rijden naar een plek waar we lekker even wat lunchen en gaan dan bij ons hotel nog even zwemmen. In de avond eten we iets bij de night bazaar en gaan we naar een ladyboy cabaret. En dit was lachen! Ze waren prachtig gekleed en maakte er echt een show van! Dit moet je hier echt gedaan hebben! We hebben een drukke maar hele leuke dag gehad! Morgen staan de sticky waterfalls op de planning!🌴🌺Read more