Koh samui verkennen🛵🏝️

March 17 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

We worden heerlijk wakker vanochtend. We kunnen kiezen uit een lekker ontbijt en eten ons dan ook helemaal vol. Gisteravond hebben we al een scooter gehuurd, ook hadden we al een plan gemaakt wat we vandaag allemaal wilde gaan zien. We begonnen bij de overlap stone, een gigantische rots die balanceert op een andere rots. Hier heb je ook een prachtig uitzicht over het eiland. We rijden verder en zagen een bordje van een waterval, het was erg warm dus we dachten aan heerlijke verkoeling. De tocht ernaar toe blijkt zo ontzettend zwaar te zijn, we zweten ons kapot. Eenmaal bij de waterval staat deze helemaal droog.. balen, en dan weer helemaal naar terug. We gaan verder naar secret Buddha garden, een aangelegde tuin door een locale boer, die het bouwde in 1976 toen hij 77 jaar oud was. Het staat vol met Buddha beelden en prachtige bomen en bloemen. We sluiten de dag af bij Na muang waterfall 2, een super mooie waterval met een prachtig uitzicht. We rijden ernaar toe en zien veel scooters en auto’s staan, maar geen mensen, raar. We lopen de berg op en alles ziet er verlaten uit, nadat we een tijdje de berg op hebben gelopen en niks tegen komen besluiten we om terug te gaan, dit word hem niet. Eenmaal beneden wilt Jan het niet geloven, het zou een van de highlights van Koh Samui moeten zijn. In de verte zien we mensen de jungle in lopen, we vragen of de steile tocht naar boven het waard is en de mensen antwoorden enthousiast ja! De waterval blijkt super mooi te zijn en er loopt nog genoeg water over. Het is zo warm en de tocht is erg heftig. Het is steil omhoog, overal rotsen en een afgrond langs je. We doen er denk ik 25 minuten over om boven te komen, het klopt, het is hier prachtig! We maken wat mooie foto’s en genieten hier even van het uitzicht, om vervolgens de tocht naar beneden te gaan maken. We zijn helemaal gesloopt na deze tocht en besluiten om lekker te gaan zwemmen. In de avond eten we iets op de foodmarket. We willen morgen graag een chill eiland dagje hebben🥰🏞️🏝️🐟🌊Read more