• Day 8

Oceanview to Cape Lookout State Park

September 8, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

English:
    Finally back to documenting our journey after a couple lf eventful days. We have left the state of Washington well behind us already, after crossing the spectacular Astoria-Megler Bridge. We arrived in Oregon and wasted no time in purchasing a pepper spray, which we decided to do seeing as wild camping was part of the plan. It turns out ths pepper spray will probably be more useful against overly protective farm dogs, which we soon jad the pleasure of running into. High on adrenalin we cycled down the coast until we got to Arch Cape where we slept for the night.
    The next day we packed up early and headed off in good time so as to arrive early at the next campsite, through mystical forests and open farm land we peddled and we found the one of the most beautiful camping grounds I have ever been on. We are camping amongst trees and about 50m from a huge beach with stunni g views of the pacific. Watching the sunset over this impressive and vast body of water was an aweinspiring sight.

Deutsch:

Endlich wieder dabei, unsere Reise zu dokumentieren, nach einigen ereignisreichen Tagen. Wir haben den Bundesstaat Washington bereits weit hinter uns gelassen, nachdem wir die spektakuläre Astoria-Megler-Brücke überquert haben. Wir sind in Oregon angekommen und haben keine Zeit verschwendet, um Pfefferspray zu kaufen, was wir beschlossen haben, da Wildcampen Teil des Plans war. Es stellt sich heraus, dass dieses Pfefferspray wahrscheinlich gegen übermäßig schützende Hofhunde nützlicher sein wird, auf die wir bald gestoßen sind. Hoch auf Adrenalin sind wir die Küste hinuntergeradelt, bis wir nach Arch Cape kamen, wo wir übernachtet haben.

Am nächsten Tag haben wir früh gepackt und sind rechtzeitig aufgebrochen, um frühzeitig am nächsten Campingplatz anzukommen. Durch mystische Wälder und offenes Farmland sind wir geradelt und haben einen der schönsten Campingplätze gefunden, auf dem ich je war. Wir campen zwischen Bäumen und etwa 50 Meter von einem riesigen Strand mit atemberaubender Aussicht auf den Pazifik entfernt. Den Sonnenuntergang über diesem beeindruckenden und weiten Gewässer zu beobachten, war ein überwältigender Anblick.