Visita als temples i un enterro 🕌🪦

September 17, 2023 in Nepal ⋅ ☁️ 22 °C

Avui arrenquem amb una mica de jet lag encara. Però de seguida remuntem i anem a veure el temple dels micos (Swayambnunadh Stupa).
    Ja només arribar, el taxista ens ha enredat i no ens ha deixat on volíem.
    Les escales  per pujar al temple han sigut brutals, acompanyats d'una processó de micos (vídeos).

S'ha de dir que el monestir és molt maco, llastima de la multitud de turistes i les paradetes de tota mena. Però ja ens ho esperàvem.
    Tot i això, hem entrat a dintre el monestir i pràcticament estàvem sols. Ens ha sorprés. És molt petit i hi havia un budista parlant amb una família. No hem entès res del que deien, però semblava una conversa molt interessant.
    Segur que en algun moment d'aquest viatge acabarem intercanviant paraules i idees amb algun d'ells.

Dinem a prop del temple i seguidament anem a visitar Patan Durban Square, un conjunt de temples patrimoni de la UNESCO, els quals una bona part d'ells van caure durant el terratrèmol del 2015. Només arribar ens trobem un guia que ens ofereix fer un tour amb castellà i l'acceptem. Ens explica una mica de tot, començem  pels temples i acabem parlant d'espiritualitat, arquitectura i bols tibetans (la Núria té molt clar que en vol comprar un per la seva futura consulta i te pinta que fins que no trobi el seu bol tibetà, no pararà de buscar-ne)

Acabem el dia visitant Pashupati. Lloc on cremen els morts i acaben tirant les cendres al riu. Molt interessant la forma en què viuen la mort aquí, no té res a veure en la nostra manera d'entendre la vida i la mort. Segurament molt més sana que la que estem acostumats a veure al nostre context social.

Pd. Avui 2 de 4 taxistes ens han intentat enredar, però estem aprenent a regatejar i la Núria ja és una total Napalí i sap totes les tècniques perquè no ens enredin més.