Koh Tao - Chumphong 📍

November 23, 2023 in Thailand ⋅ ☀️ 30 °C

A primera hora l'Adrià marxa cap a davant del mar a meditar i després a fer uns exercicis. La Núria passeja una estona per la platja.

Ens dutxem, fem la maleta i quedem amb la Núria i el Guillem per anar a buscar el vaixell, ells també marxen avui, però cap a Bangkok.

Avui hem tingut molt bona mar i no ens hem marejat gens. Ens acomiadem de la Núria i el Guillem i ens busquem la vida per arribar al centre del poble, uns 25 km

Veiem que ofereixen furgonetes per 150 bat (4€) per persona, 8 en total. Ho trobem caríssim pels pocs km que hem de fer. És preu turista... mirem per anar amb taxi des d'una app que fan servir aquí, Grab, i ens surt els dos per 200 bat (5,20€). Intentem buscar a més turistes per compartir el taxi. Ens trobem uns cayetanos que no ho veuen clar i ningú més.

Decidim anar tirant caminant i provar de fer autoestop. Tenim sort i el primer cotxe ens diu que sí. Són una gent molt encantadora. Ells venien de pescar a Koh Tap i van cap a Bangkok, són d'allà.

No parlen gaire angles, però ens fem entendre, parlem del futbol, del Barça i del Messi. Ens porten exactament fins on volíem anar, no els hi sap greu desviar-se per portar-nos, tot i anar dient que no calia que entressin a la ciutat, ja havíem fet molt acostant-nos.

Els hi intentem donar 100 bat (2,5€) per agrair i no els volen de cap manera. Aquí la gent ja és molt més generosa i no veuen tant als turistes com a diners amb potes.

Comencem bé a la península, a les illes ens prenien el pel a tot arreu.

Busquem un hotel a prop de l'estació on agafem una furgoneta l'endemà per anar fins a Ronong📍. És un bon hotel i paguem 11€ en total.

Deixem les coses i anem a mirar a informar-nos d'on hem d'agafar el bus l'endemà. La noia d'allà super simpàtica i generosa, ens recomana que anem avui a una fira que fan al poble, plena de paradetes de menjar i espectacles.

Aprofitem per dinar allà. Aquí els preus tornen a ser els tailandesos. Per 1€ cada un tenim un plat de fideus amb caldo i carn. Mengem una cosa més per acabar-nos d'atipar i potser ens gastem 2€ cada un com a molt, i tipíssims!! Ah! I l'Adrià es torna a comprar escarabats.

Aquí la gent és molt amable i no ens enganya amb els preus. No parlen gaire angles i en algun moment se'ns enriuen de nosaltres perquè no els entenem i riuen molt.

Anem a l'hotel a mirar logística de demà i tornem a sortir al mercat de nit a sopar, un Pad-Tai amb gambes.