Chumphong - Ranong 📍

November 24, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 24 °C

A les 5:30 sona el despertador i ens posem a fer unes meditacions i uns exercicis.

Anem a recepció perquè ens tornin la fiança de l'hotel, fem un cafè allà i cap a l'estació!

De camí la gent del carrer ens diu bon dia i ens somriu! Aquí no estan tan acostumats a veure europeus, i després de tants dies que allà a les illes ens parlaven amb fastigs, ens sorprèn i ens encanta.

Arribem a un lloc, però ens diuen que allà no és i ens porten amb cotxe. Molt amables.

Arribem al bus i cap a Ronong, el conductor és molt catxondo, però no l'entenem. Hi ha un buda que es passa el camí mirant tik toks al mòbil i vídeos del YouTube durant tot el camí. Això que es passen 10h al dia meditant és molt mentida.

Arribem a Ranong, busquem hotel, en trobem un caminant que no està ni al Google Maps, un hotel super nou que pensem que l'estrenem nosaltres. Som els únics en tot l'hotel.

Esmorzem a davant de l'hotel i lloguem una motillo per anar a visitar el poble. També al mateix lloc reservem la barca que demà ens portarà a Koh Chang 📍 i reservem l'hotel de l'endemà des de booking.

La dona a qui li reservem la barca i la moto és un bon personatge, d'aquells que recordarem tota la vida. Es diu Jay i és una mare soltera que noms fa que cridar els seus treballadors i a tothom, i després amb els turistes es fa la dona més simpàtica del món. Tenim l'hotel al costat i literal que la sentim a cridar des de l'habitació

Feina feta, agafem la moto i anem a veure un mirador que està a 30km, tardem una hora amb moto, però val molt la pena. Es veu un munt d'illetes i a l'altre cantó del riu/mar Birmania 🇲🇲.

Ens plantegem anar-hi, però no ens surt molt a compte pagar el visat per pocs dies.

Gaudim de les vistes i tornem cap a Ranong. De camí parem a veure unes cascades i després a un poblet rural molt del rotllo. Allà pocs turistes veuen a passar.

Veiem una casa molt autèntica feta de fusta i molt rudimentària a davant del riu. Hi viu una família i li demanem a l'home que està a l'entrada arreglant una bomba d'aigua, si ens deixa entrar a mirar i fer alguna fotillo. Diu que cap problema. Aquí tothom té la casa oberta.

Continuem visitant amb fins a Ranong i ensopeguem un mercat. Som els únics turistes i tothom ens mira i ens diu coses. Cantem com una almeja. Bon senyal!! Això vol dir que ens hem escapat de la turistada de Tailàndia!!

Mengem al mercat per 40 bath al plat (1€). I després anem cap al port amb la moto. Val molt la pena, molt bones vistes del riu. Però una mala olor de podrit impressionant.

Tornem al mercat una estona i ja marxem a l'hotel a descansar. Comencem a mirar la nova temporada del "juego del calamar" que a Espanya encara no ha sortit. Mirem mig capítol, no ens agrada i ens posem a dormir.