Kampot Pepper

February 15, 2022 in Cambodia ⋅ 🌧 28 °C

He hoi, gisteren hebben we toch besloten om niks te doen, mede omdat de helft van ons reisgezelschap zich niet zo goed voelde. Jona en Jesse gingen daarom even langs het ziekenhuis, gelukkig zonder enige zorgwekkende diagnose. Jona volet zich vandaag nog steeds niet zo goed. Vandaar dat hij niet meeging net de rest, die naar de beroemde pepervelden gingen. Kampot peper is een beroemde pepersoort, die net als Parmaham en Champagne alleen zo mag heten als het uit die streek komt. Volgens velen is deze peper een van de beste ter wereld. Op de plantage kregen we een korte tour en uitleg over peper, hoe het geproduceerd en gebruikt wordt en meer. Erg interessant om te horen, en vooral heel lekker om de verschillen de peperkorrels te ruiken. Elke soort had zijn hele eigen geur, die in zo ongeveer alles van elkaar verschilden,en toch allemaal gelijk in sterkte en kruidigheid zijn. Logisch dus dat het een van de beste peper soorten is. De druiven, zo heten de stengels blijkbaar, kunnen slechts 3 maanden per jaar geoogst worden, via een heel langzaam en lastig proces.
    Na de pepervelden gingen Ruben en Jesse nog even door naar de zoutvelden van Kampot. Een stuk minder wereldberoemd, maar wel leuk om te zien hoe ook zout gemaakt wordt.
    In de avond was het taco Tuesday in ons hostel, dus dat was ons avondeten. Ze weten hier wel hoe ze moeten koken, al is dat niet lastig met dit soort sterke kruiden.
    Tot snel.