Satellite
Show on map
  • Day 88

    Senmonoron

    February 21, 2022 in Cambodia ⋅ ☁️ 21 °C

    He hoi, vandaag reden we door naar de volgende bestemming. Wij zijn naar Senmonoron gereden, in de provincie Mondulkiri. Mondulkiri is een provincie tegen de Vietnamese grens aan, en staat bekend om z'n natuur. Onderweg zagen we ook aan alle kanten prachtige plaatjes. We reden dwars door de jungle heen, berg op berg af, over slingerweggetjes die soms nog best wel spannend waren. De weg ernaartoe was lang, stoffig en bij vlagen dus ook eng. Uiteindelijk begon het net regenen, wat de weg niet ten goede kwam, en waardoor wij druipnat aankwamen in ons hotel. Het hotel zelf is het wel overduidelijk waard. Het uitzicht is prachtig en de kamer (bungalow eigenlijk) is ruim, schoon en mooi. We betalen er iets meer voor dan normaal, maar het geld moet de pret niet drukken. Morgenochtend zien we hopelijk echt de ware schoonheid van dit gebied, in daglicht en zonder regen. Er zit hier vanalles in de buurt qua activiteiten/bezienswaardigheden, dus misschien blijven we hier wel een tijdje. We werden net uitgenodigd door de Franse hoteleigenaar om hier te eten, in plaats van in de 'stad'. We aten een heerlijke moussaka, misschien wel een van de lekkerste gerechten die we deze vakantie ophebben, volgens onze culinaire kenner Emiel.
    Tot snel.

    De eerste foto's zijn van ons, de rest van Ruben btw.

    RUBEN:
    Gisteravond heb ik gefeest met hektor tot in de late uurtjes. Uiteraard heb ik dus uitgeslapen vanochtend en toen ben ik met wat andere mensen uit het hostel naar een tour gegaan. De tour ging over hoe ze ratten gebruiken om mijnen uit de burgeroorlog te verwijderen, het was heel interessant en de ratten waren eigenlijk best wel schattig. Voor de rest ga ik vanavond weer naar de welbekende big boy burger bar en grill met wat vrienden van hier. Vanavond weet ik nog niet wat de plannen zijn, dat zie ik vanzelf wel.
    Read more