Satellite
Show on map
  • Day 90

    Bosbrand in Sen monoron

    February 23, 2022 in Cambodia ⋅ ⛅ 26 °C

    RUBEN:
    Vandaag heb ik uitgeslapen en ben ik toen met de motor een klein rondje gaan rijden. Daar heb ik een leuke tempel gevonden alleen was dat onderdeel van de ankor wat tempels en ik had geen ticket. Dus ik mocht niet naar binnen. Ik ben toen terug gegaan en toen heb ik meet een Franse en Belgische vriend gaan wakeboarden. Het was echt heel leuk, wel moeilijk om een rondje te doen omdat elke hoek een soort schok geeft. Het lukte me uiteindelijk wel en dat maakte me super enthousiast. Het was wel zwaar en duur maar het was het duidelijk waard. Daarna ben ik naar het hostel gegaan en ben ik weer biertjes gaan drinken. De rest van de avond gaan we naar clubs. Ik zit nu met een grote groep aan tafel (voornamelijk engelsen) en het is heel gezellig.

    Goedemorgen allemaal, we hebben besloten om langer te blijven in mondulkiri, het is hier zo mooi. De eigenaar is ook erg aardig en zorgt goed voor ons. Instinctief voelde hij aan dat we vreetzakken waren, dus elk ontbijt krijgen we nu een dubbele portie. Ons hoor je niet klagen dus.
    We probeerden gister een beetje de omgeving te verkennen, door middel van die spreekwoordelijke bezienswaardigheden. Reisleider van de dag Jesse had een 2 leuke watervallen en een viewpoint uitgezocht om te bezoeken. De eerste waterval was opgedroogd, en onvindbaar. De viewpoint was overgroeid . De laatse waterval hebben we uit angst voor het resultaat maar overgeslagen. Misschien is watervallen bezoeken in de laatste maand voor de mousson geen heel goed idee.
    Onderweg zagen we wel nog wat coole dingen. Bij de waterval (droog) zagen we een gigantische rookpluim komen uit het bos. Als de ramptoeristen die we zijn gingen we langs. Het bleek een gecontroleerde brand te zijn ol een grasveld. Erg veel vuur. Erg heet. Erg gangster om te zien. Bij de viewpoint stond een verlaten school, die we besloten wat minder verlaten te maken. We dachten het fonds die de school had gebouwd, cakes for kids cambodja, te herkennen van een project voor school. Zeker weten doen we niet.
    Tot snel pinguïns.
    Read more