Ban lung

March 1, 2022 in Cambodia ⋅ ⛅ 26 °C

He mensen, we zijn aangekomen in de volgende locatie van onze rondreis: Ban Lung. Ban Lung is een stad in de Ratanakiri provincie. Hier is een rijke geschiedenis aan slavenhandel en andere onprettige zaken, voornamelijk vanwege de grote bevolking aan verschijdene minderheden die in de jungle leven. Ban Lung ligt niet meer in de bergen, zoals Saen Monoroum lag, dus de temperatuur is wat hoger gelukkig. De wind is nog wel sterk, en als het goed is is er hier een oude vulkaankrater waar je in kan zwemmen.
    Om hier te komen moesten we 3 uur rijden over de 'Death Highway', een snelweg die vroeger beroemd en berucht was vanwege de lange, platte weg die voornamelijk verlaten was. Vroeger was de weg slecht, met veel gaten. Als je hier pech kreeg, dan was je nog niet jarig. Tegenwoordig is de weg stukken beter. We kregen wel veel pech. Emiels brommer oververhitte een keer of 3, Jesse's ketting verpulverde tijdens het rijden en Jonas scooter zat ineens zonder benzine. Alle problemen werden gelukkig met een beetje geld en tijd opgelost, maar tegens was het wel. Over een reis die nog geen 3 uur hoorde te duren, hebben wij meer dan 6 uur gedaan. Daarna waren we dan ook gesloopt. De Death Highway deed zijn naam geen eer aan, maar zwaar was het wel. Gisteravond konden we mee-eten met de familie waar we slapen. We zijn de enige gasten, samen met een Franse meisje. Binnenkort gaan we op een driedaagse trektocht door de jungle. Als jona beter is, hij is nu weer ziekjes, zoals te zien is op foto 5. Tijdens de tocht gaan we over de rivier met de boot, naar een waterval lopen, slapen bij een tribalachtige minderheid, en nog meer wandelen. Beloofd een groot succes te worden. De foto's zijn vooral nog van Saen Monoroum, omdat daar prachtige zonsondergangen waren