• Day 97

Trek dag 1

March 2, 2022 in Cambodia ⋅ ⛅ 31 °C

He lieve mensen, we zijn terug van weggeweest. We waren op een 3 daagse trektocht, dwars door de jungle, waardoor we dus niet bereikbaar waren. Ik zal even een snelle update geven per dag. Op dag 1 werden we rond 10 uur opgehaald met de pickup, die ons naar de rivier bracht. Daar gingen we in een heel gammel bootje richting de jungle. Onze reisgenoten bestonden uit 4 Fransen, onze gids Kimi, en een lokale gids die alles van de jungle wist.
    Eenmaal aan de oever gingen we 2 uur lopen naar de rand van de jungle, lunchen, en dan 2 uur lopen naar de waterval, waar we in onze hangmatje zouden slapen. Zo gezegd, zo gedaan, maar dan door 32° weer, dwars door de jungle heen. Op z'n best was het pad een pieterpad achtig weggetje, op z'n slechtst was het pad eerder een ontbreken van bomen waar we over liepen. Onderweg zagen de gidsen vanalles: een Tarantula, slangen, spinnen en veel verschillende soorten eetbare planten. Na 4 uur waren we kapot, gesloopt en gebroken. Loodzwaar was het, maar het duiken in de waterval was heerlijk. De waterval was prachtig en verfrissend, een heerlijke oase midden in de jungle. In ons basiskamp werden we verwend met een gek soort rijstwijn, bamboe bekers en een avondmaal, gekookt in grote bamboescheuten. Hierna gingen we bij de waterval sterren kijken. Na een koude nacht in de hangmat gingen we verder...