Satellite
Show on map
  • Day 155

    Simon ophalen, Nimh Binh en Ruben

    April 29, 2022 in Vietnam ⋅ ☁️ 28 °C

    He hallo, eergisteren gingen we weg van Sapa met de bus. Om 9 uur kwamen we aan en ontmoetten we Simon dan eindelijk. Die avond gingen we wat drinken en koningsdag vieren, omdat wij nou eenmaal heel erg betrokken zijn met koningsdag en de monarchie. De dag erna gingen we naar Nimh Binh, een natuurpark met hele mooie rotsen. De rotsen zijn onstaan door chemische verwering volgens Jona, iets met pH waardes. De rotsen zien er heel uniek uit, omdat het landschap eigenlijk heel plat is, met enkele hele hoge en scherpe bergen die dan het uitzicht doorbreken. Zoiets zien we niet in Nederland. We gingen gister naar een viewpoint hier, en we hebben wat gechilled in het zwembad. Het weer is niet heel mooi helaas, maar vandaag willen we een boottocht doen. Dat wordt door iedereen aangeraden en is werelderfgoed geloof ik, dus ik hoop dat het ook met regen mooi is. Tot snel

    Ruben: Gister ging ik alweer terug naar Thailand, mijn vlucht vertrok om 20:55 en ik kwam aan om 13:50. De vlucht was rustig, ik heb een beetje gekletst met een steward en het eten was goed. Toen ik aankwam in Bangkok en ik mijn bagage had opgehaald vond ik redelijk snel een mevrouw met een bordje van het hotel waar ik had geboekt. Ik kreeg een taxi en we reden rustig naar het hotel. aangekomen ging ik naar mijn kamer en kreeg ik het avondeten, het was helaas echt helemaal niet lekker, dus ik heb later op de avond nog een bubble tea en wat Indisch besteld. Ik moest best lang wachten voordat ik mijn pcr test kon doen wat mij zorgen baarde omdat ik de volgende dag om 10 uur een vlucht had. Ik probeerde die avond te slapen maar dat lukte pas om half 3, helaas is de jetlag toch wat erger dan gedacht. De volgende ochtend stond ik vroeg op en was ik klaar om 8 uur s’ochtends, ik zou dan de uitslag van mijn test hebben. Toen ik maar niks hoorde ben ik naar de lobby gegaan en gelukkig konden ze daar vertellen dan ik negatief ben getest. Dus toen had ik een scootertaxi geboekt en die bracht me razendsnel naar de AirPort. Ik heb mijn vlucht gelukkig gehaald en kwam na 1,5 uur aan in chiang mai. Het is hier bloedheet en ik ben nog steeds heel moe, dus ik zal vandaag voornamelijk in mijn bed doorbrengen en vanavond er even uitgaan om iets te eten. Misschien doe ik mee met de bingoavond van mijn hostel maar dat zie ik vanavond wel.
    Read more