Het land van de big sizes

October 7, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

De vliegreis verloopt soepel. Zonder problemen stappen we in Londen over op het volgende vliegtuig. Het is een lange zit, maar na 11 uur vliegen zetten we voet aan wal in Los Angeles.
    Het enige obstakel waar we nu nog voorbij moeten is de grenscontrole. We moeten vragen beantwoorden, een foto laten maken en onze vingerafdrukken afgeven. Gelukkig ondervinden we geen problemen en belandt de stempel keurig in het paspoort: we zijn het land binnen!
    Buiten bij het vliegveld lopen we zoekend rond voor transport naar ons hotel. Na een tijdje ontdekken we een telefoon, waarmee we ons hotel bellen om te laten weten dat we opgepikt kunnen worden. Na een behoorlijke tijd wachten verschijnt er een busje en worden we door een enthousiaste en vriendelijke dame over de brede wegen gereden. Het valt ons op dat de meeste auto's een flink aantal maten groter zijn dan dat wij gewend zijn van thuis.
    Bij het hotel aangekomen frissen we ons even op, waarna we de straat oversteken. Binnen loopafstand bevinden zich alle soorten fastfoodrestaurants die je kunt verzinnen. Bij een Mexicaanse tent halen we onze avondmaaltijd: een regular burrito en een regular drankje. Tot onze verrassing blijkt de regular hier een maatje groter te zijn dan we gewend zijn. We krijgen een enorme burrito in onze handen geduwd en een maat L beker om onbeperkt bij te kunnen vullen bij de frisdrankautomaat.
    Na de overdadige maaltijd gaan we terug naar het hotel. Een verfrissende douche en dan kruipen we heerlijk onder de wol; de dag heeft lang genoeg geduurd.

Maandagmorgen worden we uitgerust wakker en nuttigen we een ontbijt in het hotel. Naast de typisch Amerikaanse donuts en cereal vinden we er gebakken ei en worstjes.
    Na een calorierijke maaltijd lopen we een rondje in de wijk en drinken we een kop koffie in een tent zoals je die vaak in de films ziet. Ronde banken en koffie die uit de kan wordt bijgeschonken.
    De lucht is blauw, de zon schijnt en het is zo'n 23 graden; heerlijk in onze shirt en korte broek.
    We hebben de camperverhuurder gebeld om een afspraak voor vandaag te maken en zij hebben een taxi voor ons geregeld die ons om 11:00 bij het hotel oppikt.
    Bij de camperverhuurder moeten we wat formulieren invullen, waarna we een film kijken met uitleg over de camper. Hierna loopt iemand met ons een rondje om de camper om te controleren of alles klopt en dan krijgen we de sleutel overhandigd: de komende 3 weken is dit ons vervoersmiddel en ons onderdak!
    Als eerste manoeuvreren we onze camper door het drukke verkeer van LA naar de Walmart: een mega supermarkt, waar je alles kunt halen wat je maar kunt bedenken.
    Hier slaan we een flinke voorraad spullen en eten en drinken in.
    We smeren snel een broodje en dan zetten we koers naar de camping waar we onze eerste overnachting zullen hebben. Het is een rit van 250 kilometer en door het drukke verkeer doen we er meerdere uren over. We rijden langs het Joshua Three National Park, maar door de inmiddels ingevallen duisternis zien we hier helaas bijna niets van.
    In het donker komen we uiteindelijk op de camping aan, waar we een plekje vinden en de camper aansluiten op electriciteit en water.
    Aan de picknicktafel eten we onze zelf gekookte maaltijd.
    Op de camping blijkt een fitnessruimte te zijn, waar Jeroen en Rob zich de rest van de avond prima weten te vermaken.
    Morgen weer een nieuwe dag voor nieuwe avonturen!