Hittin' the road again

October 11, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 12 °C

Vannacht is het echt koud geweest. Met rode neuzen worden we snotterend wakker. Gelukkig warmen we snel weer op en doet een bakkie koffie wonderen.
    We koppelen alles weer af en vertrekken om naar onze volgende bestemming te rijden. Voordat we daar aankomen is er echter nog meer dan genoeg te zien.
    We rijden nog een lang stuk langs de Grand Canyon en we stoppen meerdere keren om van het waanzinnige uitzicht te genieten. We raken er niet op uitgekeken.
    We nemen ook een kijkje bij een ruïne, van wat ooit een verblijf is geweest van de inheemse indianen. In het bijbehorende museum zien we enkele voorwerpen die gevonden zijn in het park en die duizenden jaren oud zijn.
    We verlaten het park en rijden verder naar het noorden.
    Wat verder rijden zien we een mooi uitzichtpunt over een ander gedeelte van de Grand Canyon. Om er te komen betalen we een kleine bijdrage.
    Er staan kraampjes van indianen die kettinkjes en andere indiaanse souvenirs verkopen.
    Het uitzicht is weer prachtig. We staan op de rand van een tientallen meters diepe afgrond. We hebben een goed zicht de canyon in. Je kijkt loodrecht de diepte in.
    We stoppen voor een lunch bij de BurgerKing en eten onze eerste Amerikaanse burger.
    Wanneer we verder rijden zien we bergen voor ons verschijnen. Met de zon erop gloeien ze roestbruin.
    Wanneer we door een bergpas rijden hebben we een schitterend uitzicht over een canyon die zich in volle breedte voor onze ogen uitstrekt.
    We komen ogen te kort tijdens de rit.
    Als we bijna bij onze bestemming zijn aangekomen betreden we Glen Canyon Park. Naast ons ligt Lake Powell. Bergen rijzen bijna loodrecht uit het water omhoog.
    We zitten op een camping vanwaar we uitkijken over het meer.
    's Avonds sprokkelen we wat hout en genieten we onder een sterrenhemel met de volle maan van een kampvuurtje. Het ultieme vakantiegevoel.