Last of LA

October 26, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

Vrijdagochtend ontwaken we voor de laatste keer in onze trouwe camper. Ze heeft ons ver gebracht en stond altijd voor ons klaar.
    Nu is het tijd om alles weer in te pakken en de camper helemaal schoon te boenen. We gaan flink aan de slag en een paar uur later is ze weer spik en span.
    Bij een tankstation vullen we het propaan weer aan, en dan rijden we naar de camperverhuurder. Alles wordt gecontroleerd en contracten worden ondertekend en dan komt het moment dat we de camper echt achter moeten laten.
    We nemen een Uber naar het hotel, waar we een nachtje zullen slapen.
    Het is weer een hele warme dag en we gaan naar Venice Beach. We lopen over een gezellige boulevard en een enorm zandstrand. Palmbomen staan langs de rand en er hangt een gezellige, chille sfeer. Langs de boulevard zitten hippies en zwervers die zelfgemaakte kunst of sourvernis te koop aanbieden. Om af te koelen nemen we een duik in het heerlijke oceaanwater.
    Over het strand vervolgen we onze tocht naar de Santa Monica Pier. Er staan verschillende attracties op de pier, waaronder een reuzenrad en achtbaan. De befaamde Route 66 eindigt hier bij de pier, en er staat een bord om dit aan te geven.
    Onder het genot van een cocktail kijken we uit over het strand. Hierna gaan we even lekker bakken op het zand om nog een beetje bij te bruinen.
    Wanneer de zon haar weg naar de horizon is begonnen stappen we weer op. Aan het begin van het strand staan toestellen om te sporten. Mensen trekken zich op aan stangen, zwaaien aan ringen, klimmen in touwen of balanceren over een koord. Uiteraard leven we ons ook even uit, waarna we weer rustig verder lopen. Verderop is een skatebaan, waar skaters indrukwekkende skatemoves laten zien. Ze racen over de baan en maken hoge sprongen.
    We passeren ook de sportschool waar de legendarische Arnold Schwarzenegger getraind heeft in zijn jonge jaren.
    We dineren bij een erg gezellig Italiaans restaurant. Met het hele restaurant zingen we uitbundig een lied.

Zaterdag slapen we heerlijk uit in onze comfortabele hotelbedden. Vanavond gaan we vliegen, dus we hebben de middag nog te overbruggen. We laten onze koffers in het hotel achter en gaan brunchen bij Pann's, het restaurant waar we 3 weken geleden een kop koffie hebben gedronken. We zitten aan de bar op krukken en eten overdadige porties, terwijl onze koffiemok constant bijgevuld wordt.
    Met een volle maag wandelen we naar een parkje, waar we de rest van de middag chillen.
    Terug in het hotel worden we met de shuttleservice bij het vliegveld afgezet.
    2 vluchten te gaan, en dan zijn we weer thuis na 3 weken van geweldig reizen!