Satellite
Show on map
  • Day 12

    Sydney->Auckland

    March 6, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 20 °C

    We waren gebleven bij Manley Beach.

    De surfwedstrijd van Manley Beach scheen slechts een oefendagje te zijn. Afgelopen weekend waren de échte finales voor mannen en vrouwen, deze hebben we dus mooi even gemist. Wat we wel meegepakt hebben is een heel gaaf concert op vrijdag, ook op het strand van Manley. Dit werd door MTV gehost en natuurlijk gegeven omdat de Australian open of surfing afgelopen week plaatsvond. De indie-band aan het begin was echt heel goed. Ben de naam wel even kwijt. Helaas.

    Maarten en ik wilden eigenlijk graag in een ander YHA hostel verblijven van donderdag tot zaterdagochtend (tot de vlucht naar NZ). Alles zat echter al vol vanwege het Mardigras festival. In de afgelopen week hebben we afscheid genomen van onze groepsreizigers en van onze "reisleiders". Erg jammer, want het was echt ontzettend gezellig. Mijn dagelijkse vocabulaire heb ik aardig uitgebreid hier: "de sfeer is goed" (kan je op elk random moment gebruiken), "we drinken eerst wel een biertje en daarna regelen we het wel" (om vervolgens helemaal niks meer te regelen) en "dat loopt wel los" (de instelling van de meeste mannelijke reisgenoten waarmee ik omging) zijn enkele voorbeelden. Dat laatste is echt extreem aan de orde hier. Maarten en ik boeken alles last minute en de dames die ook naar Nieuw-zeeland zijn gegaan, waren ons dus net steeds een dagje te slim af. Het nadeel is nu wel dat diezelfde dames ons verlaten hebben...

    Maarten en ik zitten tot maandagochtend in Auckland en pakken dan de Stray Bus richting Bay of Islands en Cape Renga, we zullen dus eerst naar het noorden van het North Island gaan. Daarna zo snel mogelijk naar Raglan (YES SURFEN!!!) en daarna als een gek naar een van de mooiste plekken op de aarde: South Island. Met de Stray-buspas, die we voor de helft van de prijs hebben aangeschaft, worden we rondgereden langs de mooiste plekken van Nieuw-Zeeland door een buschauffeur die multifunctioneel is, want hij is ook gids.

    Auckland is een beetje pauper. We zijn vandaag (zondag) naar Devonport geweest, dit is wel een mooi schiereilandje vlakbij Auckland. Het eiland bestaat uit twee vulkanen. We kwamen hier pas achter toen Maarten net zijn reisgidsje opensloeg. Sharp as fuck!

    Het geld gaat er wel als een razende uit. Maar weet je: Dat loopt wel los. Of ik nog ga werken? Ik neem eerst wel een biertje en daarna denk ik daar wel over na. Anyway: De sfeer hier is in ieder geval goed en dat blijft hij ook. Groetjes!
    Read more