Naar de gekleurde rotsen

December 3, 2019 in Morocco ⋅ ⛅ 8 °C

In 1985 kleurde een Belgisch kunstenaar, Jean Verame, aan aantal rotsblokken, even buiten Tafraoute. Vroeger roos en lichtblauw, nu primaire kleuren zoals rood, blauw en geel. De eerste indruk is overweldigend als effect, later wordt het iets te schreeuwerig. We klauteren over rotsen en spleten om toch maar een mooi zicht te hebben. Het meest impressionante blijven toch wel de bergen en heuvels die zich kilometers ver uitstrekken.
    Daarna gaan we naar Hamman waar we gaan voor de volledige behandeling. Eerst moeten we ons insmeren met een groene zeep en dan worden we van kop tot teen gescrubd door de scrubster van dienst. Een potige dame die van wanten weet en iedereen ferm aanpakt. Diegenen die hun badpak aan hadden waren er aan voor de moeite. Met een kleilaag op ons worden we naar de warmste kamer gestuurd om ons wat te laten smelten. Dan volgt nog een stevige massage en worden we afgespoeld. Proper en warm doen we nog een toertje door de vallei alvorens te landen op ons appartementje waar we nog juist de zonsondergang kunnen,meepikken op het dakterras.