En stuga på landet

January 27, 2017 in Australia ⋅ ☀️ 19 °C

I dag blir det 30 mil från Port Fairy till Robe och Faiverley House. Barbro med ögon som en hök tittar efter känguru men hittar en ensam koala spanande från ett kalt träd. Den ser lite bakfull ut och vägrar att titta på oss men fastnar på bild ändå.
    Vidare till Mount Gambier som har en 70 meter djup sjö i en vulkankrater. Det speciella med sjön är att den på ett par dagar i november går från att vara grå till att vara koboltblå. Sedan tappar den färgen efter hand och är åter grå i mars, - skumt! Vi har letat efter en förklaring men inte lyckats hitta någon.
    Vi kommer fram till Robe där vi äter en sen lunch och ser hur Rock Lobsters packas för fortsatt transport. Sedan till Fayrefield House som är vårt ställe för natten. Husfrun rekommenderar oss att stampa i marken när vi går ut så skrämmer vi ormarna. Det finns ockå en First Aid Kit för ormbett om vi skulle ha otur. Husfrun åker hem till sitt, vi tar det lugnt, grillar känguru, dricker vin och har det väldigt civiliserat då vi har den lilla stugan för oss själva, - helt OK!