Äntligen Nya Zeeland!

February 2, 2017 in New Zealand ⋅ ⛅ 23 °C

Återigen en lång och rätt småtråkig resdag men med ett grandiost avslut. Melbourne - Christchurch och vidare till Dunedin. Nu är vi nog så långt från Sverige man kan komma om man fortfarande håller sig till civiliserade trakter. 12 timmars tidskillnad och lite längre österut passerar man datumgränsen. 42 grader i förrgår, 15 grader och duggregn i Dunedin, känns som juli där hemma.
    Intressant att se hur Volvo säljer bilar genom att locka med Svergieresor, vi tycker att Nya Zeeland känns mycket häftigare!
    Vi kommer hit på sen eftermiddag men har fått tips av chauffören om stans äldsta och bästa restaurang, Bacchus. Han hade rätt! Suveränt gott kött och en Pinot Noir som får änglarna att brista ut i himmelsk sång. Dessutom betydligt bättre priser än motsvarande i Australien.
    Nöjda promenerar vi till hotellet och konstaterar att man behållt många gamla stiliga byggnader i staden. Vi har knappt kommit in förrän brandlarmet går och vi får gå ut på gården tills brandkåren gett klartecken. Nu har lugnet lagt sig och vi kan ladda för vår första heldag i Nya Zeeland.