Solsken i Nelson

February 11, 2017 in New Zealand ⋅ ⛅ -1 °C

Vädret har ju varit lite si och så sedan vi kom till Sydön på Nya Zeeland. Alla vi träffar pratar om den sämsta sommaren i mannaminne. Men i dag slog det till och solen tog kommandot.
    Barbro började dagen med att fixa lite mer hårfärg hos Amba Waghorn på The Changing Room. Sedan något kallt och uppfriskande hos The Vic som hade en av de bästa väggmålningarna vi någonsin sett. Tyvärr endast sebart på herrtoaletten ovanför kissrännan men väl värt att bevara för eftervärlden.
    Precis som i Dunedin finns det häftig Street Art även här, något att ta efter i Helsingborg?

Picnic på stranden och en skön stund i solen innan vi fortsatte med dagens upptäcktsfärd.

Efter en lång och brant promenad nådde vi "Center of New Zealand" som ligger på en bergknalle ovanför Nelson. Konstaterade att vi blivit miljöskadade då utsikten visserligen var vacker men kändes lite beige jämfört med vad vi varit med om. Ett bra motionspass i alla fall!

Härlig middag utomhus med anka och en suverän lokal Pinot Noir fick avsluta dagen.