Välkommen till Paradiset!

February 23, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 26 °C

Man får det man förtjänar även om det kan ta tid att komma dit.
    Uppstigning 05:00, transport till Cairns flygplats, en dryg timme till Hamilton Island. Vi kommer fram och tas omedelbart emot av representanter för One&Only Hayman Island. De leder oss till vår "motorbåt", tar hand om vårt bagage och skjutsar oss till vår ö som ligger ute i Stora Barriärrevet. Vi blir väl omhändertagna och incheckningen sköts på båten. Båtresan tar runt en timme och vi anländer samtidigt som några andra gäster anländer med helikopter.

Det här är som en dröm om en ö i Söderhavet. En underbar strand, två poolområden, restauranger, barer, segelbåtar, snorkling, windsurfing, kajaker, vandringsleder, - omgivet av regnskog som är fullt av liv, här finns allt man kan föreställa sig, Anläggningen har 160 rum men det är inte fullt. Samtidigt finns det inte något annat på ön så det finns gott om plats. Det finns bara en negativ företeelse, - maneter eller stingers som man säger här. Dom har inte sett någon på länge men vill ändå att man ska ha på sig en så kallad stinger suit om man ger sig ut i vattnet. Det är nog ett råd vi ska följa då dessa maneter kan ha upp till 20 meter långa "trådar" som är så giftiga att man till och med kan dö om man kommer i kontakt med dem. I dag har vi nöjt oss med dopp i poolen men om det inte blåser för mycket blir det nog snorkling i morgon.