En suverän dag!

February 25, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 25 °C

Äntligen! - Vi har släpat snorklar, cyklop och badskor runt halva jordklotet och nu fick de till sist komma till användning. En snabb båttur till Pearl Bay där vi lämnas av för 2 timmars snorkling i korallrevet . Det räcker med 10 meter från stranden så finns ett fantastiskt landskap under ytan. Koraller i alla upptänkliga färger och formationer men framför allt fiskar! Fiskar i alla storlekar, enstaka fiskar, fiskar i stim, fiskar som vi aldrig sett förut. Helt otroligt att bara ligga på ytan och se ner på allt det som sker där under. Vi har sett mycket som kan kallas magiskt på vår långa resa och den här världen under ytan är ett självklart tillägg på listan, - underbart!

Vattnet är så varmt så det går utmärkt att vara i ett par timmar. Lite speciellt ändå att dra på Stinger Suit som skydd mot eventuella maneter. Känns först lite märkligt men efter en stund inget man tänker på. Tyvärr finns det inte några bilder som dokumenterar vårt äventyr förutom de Britt har låtit oss kopiera, - se Barbro mannekänga strax före dopp.

Dagen avslutas med en suverän middag i ett litet "hus" direkt på strandkanten där vi verkligen kan njuta av personlig service och en meny som kan få den störste gourmet att gråta av lycka. Vår långa resas absolut bästa måltid. Osannolikt att sitta med havet rullande in utanför husknuten och den tropiska natten sänka sitt mörker över oss. Fortfarande minst 25 grader, precis lagom en lördagskväll i februari!

Då vi inte har så många bilder från dagen har vi först lagt till en bild från frukostmatsalen men också en bild från Inner Reef där vi hoppas snorkla nästa gång om det inte blåser för mycket.