En vandring i solen

February 27, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 24 °C

Vi har haft det alldeles för bra alldeles för länge och det är kanske lite sent att göra något åt nu. Vi bestämde oss ändå för att klättra upp till en utsiktspunkt ett par kilometer uppför berget som dominerar vår ö. Kanske inte som att bestiga Mount Everest (ingen snö) men nog så jobbigt i stekande sol mitt på dagen. Men vi fick vår belöning, en helt otrolig utsikt över vår ö och havet runt omkring oss. Det går inte att fånga i bild men våra foton kan ändå förhoppningsvis förmedla lite av känslan. På väg upp passerade vi kapellet. Har man lust att gifta sig där får man också åka i en gräddvit Rolls-Royce som står beredd utanför kapellet.

Våra kakaduor upphör inte att underhålla! De är otroligt smarta och det är imponerande att se hur de snor sockerpaketen, skakar ner sockret i ena ändan, river av toppen, håller paketet upprätt och slickar i sig innehållet. Personalen försöker gömma sockerpaketen genom att lägga över kaffefat och servetter men det plockar kakaduorna bort utan några som helst problem! Hade varit kul att ha hemma trädgården men kanske lite för kallt i Helsingborg?

Om du blir sugen på att åka hit kan det vara bra att känna igen loggan för One&Only Hayman Island.