Midsommarafton!

June 25, 2022 in Sweden ⋅ 🌬 16 °C

Vi har tagit en rejäl omväg men efter 380 mil kommer vi ändå fram i tid för att fira midsommar med Anders, Monika, dotter Sofi och syster Kicki,

Förmiddagens resa från Bollnäs var odramatisk men det känns väldigt tydligt hur tråkigt det är att komma ut på E4 med sin effektiva men urtrista dragning där man inte ser något annat än väg. Kontrasten mot gårdagens färd utmed Ljusnan blir påtaglig!

Mycket trevligare att rätt snart lämna E4 och komma ut på väg 56 som leder oss genom jordbrukslandskapet till Västerås.

Väl framme bor vi som i radhus då vi får låna en ledig plats från Anders kompis Seppo.

Midsommmarlunchen blir klassisk med allt på plats; snapsen väl kyld, sillinläggningarna jättegoda, Västerbottenost, knäckebröd, smör, potatis, paj, - ja allt man kan önska sig. Efter lunchen en långpromenad i sommarvärmen ner till Mälarstranden med sitt nya överexploaterade bostadsområde.
    Som belöning efter promenaden får den som varit duktig en härligt kall och god Hendricks.

Så småningom avslutas dagen med en fantastiskt god grillmiddag i den svala sommarkvällen.